ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه اعلام شد

انتخابات ریاست جمهوری سوریه ۱۳ خردادماه (سوم ژوئن) برگزار خواهد شد. بسیاری بشار اسد را پیروز از پیش تعیین‌شده این انتخابات می‌دانند.

محمد اللحام، رئیس پارلمان سوریه، اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری در این کشور سه‌شنبه ۱۳ خردادماه (سوم ژوئن) برگزار خواهد شد.

زنی طرفدار بشار اسد در يکی از خيابان‌های دمشق، در روز ۱۱ سپتامبر گذشته، تولد ۴۸ سالگی رئيس‌جمهوری سوريه

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، اللحام این خبر را روز دوشنبه يکم اردیبهشت‌ماه (۲۱ آوریل) در جلسه رسمی پارلمان سوریه اعلام کرد و افزود نامزدهای انتخابات می‌توانند از روز سه‌شنبه تا یکشنبه ۱۱ اردیبهشت (یکم ماه مه)  ثبت نام کنند.

رئیس پارلمان سوریه گفت: «اين امر برای اجرای حکم قانون اساسی سوريه است که همه‌پرسی درباره آن برگزار شده و مردم سوريه آن را پذيرفته‌اند.»

به‌گفته وی سوری‌های مقيم خارج کشور روز هفتم خردادماه (۲۸ ماه مه) می‌توانند در سفارتخانه‌های سوريه پای صندوق‌های رأی بروند.

همزمان «دیدبان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که در طول جلسه پارلمان، شلیک سه خمپاره در نزديکی آن جان دست‌کم دو نفر را گرفته است.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه که از پیش توسط هم‌پیمانان غربی مخالفان دولت این کشور «دمکراسی مضحک» ارزیابی شده، در حالی برگزار می‌شود که جنگ داخلی این کشور سومین سال خود را نیز پشت سر گذاشته است.

از ماه مارس ۲۰۱۱ جنگ داخلی سوریه بیش از ۱۵۰ هزار کشته به جای گذاشته و ۲,۵ میلیون سوری از کشور خود گریخته‌اند. همچنین ۶,۵ میلیون سوری نیز در داخل مرزهای این کشور محل زندگی و اقامت خود را ترک کرده‌اند.

رژیم سوریه تمام فشارهای دیپلماتیک بر روی خود را با کمک روسیه رد کرده است و تنها به دو چیز می‌اندیشد: پیروزی نظامی و انتخاب مجدد بشار اسد به‌عنوان رئیس‌جمهور برای یک دوره هفت ساله جدید.

در امر پیروزی‌های نظامی رژیم اسد، نقش جمهوری اسلامی ایران به‌رغم انکار دخالت نظامی این کشور در سوریه از سوی مسئولان حکومتی ایران، جدی است.

محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در نشست خبری روز دوشنبه يکم اردیبهشت‌ماه خود با بيان اينکه سپاه با افتخار از سوريه حمايت می‌کند، گفت: «با توجه به نيروی انسانی و حضور خود مردم آن کشور نياز به دخالت نظامی مجموعه‌های ديگر نيست و ما فقط آموزش تجربی و نرم‌افزاری را در اختيار آنان قرار می‌دهيم و اثرش را بعد از اين چند سال درگيری می‌بينيم.»

وی افزود سپاه پاسداران از کشورهایی چون سوریه «حمايت‌های نرم‌افزاری، فکری، دانشی و تجربه‌ای»  می‌کند.

در ماه‌های اخیر با شکست مذاکرات صلح ژنو، ارتش سوریه در میان سکوت کشورهای جهان به پیش‌روی‌های خود ادامه می‌دهد و حتی شهر حمص را که از سوی اپوزیسیون «شهر انقلاب» نام گرفته به محاصره خود در آورده و این محاصره را هر روز تنگ‌تر می‌کند.

تاکنون بشار اسد همچون پدرش، حافظ اسد، از طریق همه‌پرسی انتخاب شده است. وی به‌عنوان تنها نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۰۰ با ۹۷,۲۹ درصد آرا انتخاب شد و هفت سال بعد با ۹۷,۶۲ درصد آرا پیروز انتخابات ریاست جمهوری سوریه شد.

در این میان در سال ۲۰۱۲ با تصویب قانون اساسی جدید، برای نخستین بار امکان شرکت چندین کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری فراهم شده است، حتی اگر واقعیت حاکی از آن باشد که شرایط به شدت تعداد نامزدهای انتخاباتی را محدود می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    انتخابات!؟ جوک است ؟ او باید بعنوان شکنجه و کشتار دهها هزار نفر محاکمه شود.