ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئيس سازمان زندان‌ها: اعتصاب زندانیان اوین یا کذب است یا اطلاعی ندارم

غلامحسين اسماعيلی، رئيس سازمان زندان‌ها،

غلامحسين اسماعيلی، رئيس سازمان زندان‌ها، در مورد اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان اوین گفت: «اين خبر يا کذب است يا هنوز به من اطلاع داده نشده است.»

غلامحسين اسماعيلی، رئيس سازمان زندان‌ها: تمام بازرسی را فيلمبرداری کرده‌ايم و هر زمان لازم باشد آن‌ را منتشر می‌کنيم

غلامحسين اسماعيلی روز سه‌شنبه دوم اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با خبرگزاری «فارس»، گفت: «تا اين لحظه چنين خبری به من داده نشده و بايد موضوع را بررسی کنم.»

در پی یورش اخیر مأموران امنیتی به زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین، ۱۲ زندانی سیاسی این بند با انتشار بیانیه‌ای در اعتراض به آن‌چه «برخوردهای خشونت‌آمیز بی‌سابقه» نامیدند، دست به اعتصاب غذا زدند.

همچنین زندانیان منتقل شده به سلول‌های انفرادی اعلام کرده بودند که تا زمان بازگشت به بند ۳۵۰ در اعتصاب غذا خواهند بود.

رئيس سازمان زندان‌ها در سخنان روز سه‌شنبه خود بار دیگر گفت: «آن‌چه که در بند ۳۵۰ اوين رخ داد يک وضعيت عادی و معمولی بود و ما بارها گفتيم که بازرسی جزء اختيارات و وظايف ما است.»

اسماعیلی تأکید کرد: «در اين بازرسی از ناحيه همکاران ما هيچ‌گونه تعرضی صورت گرفته و آن‌چه بيان شده کذب محض است.»

وی افزود: «همکاران ما به هيچ عنوان رفتار توأم با ضرب و شتم نداشتند و اين موضوع مستند است و ما تمام مسير برنامه بازرسی را علاوه بر سيستم‌های مدار بسته از طريق دوربين‌های سياری که همراه اکيپ بازرسی بود فيلمبرداری کرديم و الان هم هر زمان لازم باشد آن‌ها را منتشر می‌کنيم.»

غلامحسين اسماعيلی در حالی برای چندمین بار این سخنان را تکرار می‌کند که خانواده‌های زندانیان سیاسی پس از ملاقات با بستگان خود از آثار زخم و کبودی بر چهره و بدن آن‌ها سخن گفته‌اند و مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری نیز از «مختصری کوفتگی و جراحت» حرف زده بود.

رئيس سازمان زندان‌ها در پايان سخنان خود گفت: «ما در بازرسی از بند ۳۵۰ اوين به غير از گوشی و سيم‌کارت خيلی چيزهای ديگر هم کشف کرديم.»

در روز پنج‌شنبه ۲۸ فروردین‌ماه، وب‌سایت «کلمه» گزارش داد در یورشی که مأموران وزارت اطلاعات ایران، اطلاعات سپاه پاسداران و بیش از ۱۰۰ نفر از سربازان گارد سازمان زندان‌ها به بند ۳۵۰ اوین انجام دادند، بیش از ۳۰ زندانی سیاسی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و گروهی از آن‌ها به سلول‌های انفرادی منتقل شدند.

حمله مأموران پس از آن صورت گرفت که زندانیان نسبت به آن‌چه «برنامه خشن بازرسی» گزارش شده اعتراض کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    ای کاش دروغ خناق بود انوقت چه دنیای خوبی داشتیم.!!

  • عطار

    بله، اعتصاب غذا نکردند. روزه گرفتند