ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هیاهوی بسیار بر سر روز زن و همسر روحانی

حسن روحانی به‌خاطر برگزاری مراسم روز زن به میزبانی همسرش در کاخ سعد‌آباد با هزینه دولت، مورد انتقاد رسانه‌های اصولگرا، نمایندگان مجلس و تشکل‌های دانشجویی قرار گرفته است.

حسن روحانی به‌خاطر برگزاری مراسم روز زن به میزبانی همسرش در کاخ سعد‌آباد با هزینه دولت، مورد انتقاد رسانه‌های اصولگرا، نمایندگان مجلس و تشکل‌های دانشجویی قرار گرفته است.

Sahebe Rohani

یازده نماینده مجلس روز سه‌شنبه دوم اردیبهشت به حسن روحانی تذکر داده‌اند که چرا با وجود شعار صرفه‌جویی در مصرف و پیشنهاد انصراف از دریافت یارانه نقدی به مردم، یک میهمانی "اشرافی" در کاخ سعدآباد به عنوان روز زن گرفته می‌شود.

هشت تشکل دانشجویی هم نامه‌ای به روحانی نوشته و استدلال مشابهی را مطرح کرده‌اند: «شنیده‌ایم در مراسم جشن منسوب به همسر محترمه جنابعالی، برنامه‌هایی برگزار شده است که نه در شان ایشان و نه در شان جنابعالی بوده است. ریخت و پاش‌های تداعی کننده مراسم‌های اشرافی، در روزهایی که بلندگوهای دولتی مردم را به انصراف از یارانه تشویق می‌کنند، توهین به مردم است.»

روح‌الله حسینیان، نماینده مردم تهران در نطق میان دستور خود در دوم اردیبهشت با ابراز نگرانی از "دخالت" همسران و خانواده‌های مسئولان در امور کشور و بیت‌المال گفت: «همسر رئیس‌جمهور اگر می‌خواهد جشن بگیرد، در خانه خود جشن بگیرد که هم بزرگ و هم جادار است. در مسجد و حسینیه جشن بگیرد نه در کاخ‌های متعلق به ملت.»

خبرگزاری فارس مراسم روز زن را "جشن میلیاردی" نامید و به نقل از رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نوشت که معاون پارلمانی روحانی قول تحقیق در این زمینه را داده است.

این خبرگزاری روز یکشنبه ۳۱ فروردین در گزارشی "اختصاصی" از جشن همسر رئیس جمهور دولت یازدهم برای بزرگداشت مقام زن در تالار حافظیه کاخ سعدآباد خبر داد و آن را جشنی زنانه و اشرافی خواند که فاصله طبقاتی زنان دولتمردان و مسئولان زن دولتی را به رخ زنان جامعه می‌کشید.

Sahebe Rohani
صاحبه روحانی‌، همسر حسن روحانی

فارس نوشته بود که هیچ امکانی برای ورود افراد عادی نبود. با ورود هر میهمان، تشریفات او را تا محل تحویل لوازم شخص، لباس‌ها، تلفن همراه و دوربین عکاسی همراهی می‌کرد و جای هر فردی از پیش مشخص شده بود: «این جشن که با بی‌حجاب شدن میهمانان آن بیشتر شبیه یک دور همی زنانه شده بود از بخش‌های مختلفی غیر از دولت نیز مهمانانی از فعالان امور زنان، بازیگر، کارگردان و نویسنده زن داشت.»

در گزارش فارس از رقص لزگی شش دختر، کنسرت موسیقی زنان و برگزاری شوی لباس زنان نیز یاد شده بود.

وبسایت اصولگرای"جهان‌نیوز" در این زمینه نوشت: «آنچه پررنگ‌تر از عنوان این مراسم بود، برگزاری شوی لباس ایرانی و اسلامی و همچنین رقص دختران نوجوان در بخشی از آن بود، طوری که به دلیل شرایط نامناسب برنامه، همسر علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی به نشانه اعتراض سالن حافظیه را ترک کرد.»

«هدیه ۱۵۰۰ سکه طلا»

وبسایت "عصر امروز" به نقل از شاهدان عینی ادعا کرده که به هر یک از میهمانان این مجلس پنج سکه بهار آزادی هدیه داده شده و تعداد میهمانان حدود ۳۰۰ نفر بوده است؛ خبری که به نظر گزافه می‌رسد زیرا تنها هزینه هدایا را بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون تومان می‌کند.

"رجانیوز" در توصیف مدل‌های شوی لباس نوشته است: «با وجود اینکه وضعیت پوشش مانکن‌ها هنگام ورود به ساختمان حافظیه نامناسب بود اما این پوشش در پایان مراسم و هنگام خروج از این ساختمان وضعیت زننده‌تری پیدا کرد؛ به طوری که مسئولان تشریفات نهاد ریاست جمهوری برای جلوگیری از جولان مانکن‌ها در محوطه، مجبور شدند آنان را از در ساختمان حافظیه تا محل توقف خودروهایشان، با آژانس هدایت کنند.»

رجانیوز می‌پرسد که آیا قرار است خاطرات اشرافیت دوران سازندگی در دولت یازدهم احیاء شود؟

اصولگرایان و رقیبان سیاسی روحانی انتقادهای خود را روی موضوع اقتصاد و مشکلات معیشتی استوار کرده‌اند اما بعید است هیاهوی بسیار آنها به‌خاطر ساده‌زیستی و مردم دوستی و دفاع از محرومان باشد.

هر کس کاخ سعدآباد را دیده و سری نیز  به پنت‌هاوس‌ها و خانه‌های مسکونی مجلل سرداران، بازاریان و مقاطعه‌کاران نزدیک به سپاه پاسداران زده باشد، در می‌یابد که این کاخ در برابر تجمل برخی از آن خانه‌ها، عمارت فاخری بیش نیست.

همه رسانه‌های محافظه‌کار پرسیده‌اند که چرا مراسم انحصاری بوده و در جایی برگزار شده که عموم زنان در آن امکان حضور نداشته‌اند. یک کاربر سایت "الف" در کامنتی پیرامون این سوال نوشته است: «مگر در هر مراسمی که در این مملکت برگزار می‌شود، همه مردم ایران دعوتند؟»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    اشرافی کدومه آقا؟!! به زن ما پیتزا دادن! معاون اول رئیس‌جمهور در صفحه فیس‌بوک خود در واکنش به اخبار مربوط به 'جشن دولتی روز زن' نوشت: پذیرایی این مراسم اشرافی نبوده است؛ حتی به همسر من تنها یک 'سمبوسه' و یک 'تکه پیتزای' کوچک رسید! ایران پرس نیوز

  • آذران

    محمد اقا درسوم اردیبهشت در باره «گزارش رئیس وقت دیوان محاسبات به مجلست» در باره واریز نشدن نیمی از درامدهای نفتی سالهای 86 و 87 نوشتند « لطفا یک مدرکی در اینباره ارائه کنید. استناد به شنیده ها قطعا باطل است». برادر من ! میفرمایید شنیده ها ! دقت بفرمایید نوشتم « گزارش رئیس وقت دیوان محاسبات به مجلس» . میفرمایید شنیده ها ؟ آیا مدرک ازاین بالاتر؟ روزنامه های چند روز اول تیرماه سالهای 87 و 88 را هم میتوانید ببینید . از جمله روزنامه اعتماد ملی را. از این ها بالاتر خود گزارش رئیس دیوان محسابات عمومی به مجلس است.

  • حمید

    اینقدر هم زرنگ نبودند که در کاخ سعد آباد که نماد طاغوت است برگزار نکنند....اما دیگه هیمنه دیگه طرف تا پارسال خواب اینو هم نمی دیده همسر شخص دوم مملکت با شه...اینه از عجایب سیاست

  • Samad

    حکومت آخوند یعنی «هیاهو و شعار» و «جنگ با سایه خود و با کشور  همسایه خود» و «فریب و مکر» و «زور و ظلم». و این حربه ها تمامأ حربه های شیطان است در جهت نابودی انسان از بدو خلقتش. بیدار و هوشیار باشیم که وقتی آخوندی از شیطان بزرگ سخن راند خود را در واقع توصیف میکند که شیطان اندازه پذیر نیست.

  • Majid

    "رجانیوز می‌پرسد که آیا قرار است خاطرات اشرافیت دوران سازندگی در دولت یازدهم احیاء شود؟" اشرافیت هرگز و در هیچ دوره ای در تاریخ ایران از بین نرفته که  قرار شود احیاء شود. بلکه شرف و انسانیت است که قرنهاست  در کشور از میان رفته و هیچ نشانه ای هم از احیاء آن نیست.  

  • Zari

    چرا اين منتقدين از اموال ملت كه به تا راج رفته هيچ نپرس يندد اما از منزلى كه مال ملت است و هيچ ديوارش و يا أجرشوا كتان نخورده صحبت ميكنند ثانيا ايشان به عنوان اولين بانوى ايران كه همسرشان رييس جمهور هستند بسيار كار شايسته اى كرده اند كه هم فرهنگى هنر و هم روز زن را توأما پاس داشته اند و از عزا و غم بدور بوده ثالثا ايا در تمامى مراسم ها همه دعوت ميشوند ؟ چرا وقتى بانويى توانسته بروز حركت كند بايد زير سؤال برود. در ضمن اگر صحبت از پولهاى مفت و بى رويه يارانه ميشود نبايد با اينگونه هزينه هاى مراسم ربط داده شود ،ان مبلغ كه به جامعه تزريق ميشود نه تنها دردى را دوا نميكند بلكه موجب تنبلى قشر فقير جامعه. نيز ميشود كه با ٦ فرزند و دو تا خود پدر ومادر نزديك به پا نصد هزارتومان ماهيانه دريافت ميكند ، ماشين ندارد، برق و گاز ، اب در سطح بسيار پايين بدون ماليات مصرف ميكند و سه روز سر كار ميرود و بقيه روزها رو تو خونه ميخوابه

  • محمد

    سلام. لطفا یک مدرکی در اینباره ارائه کنید. استناد به شنیده ها قطعا باطل است.

  • آذران

    رئیس دیوان محاسبات ( رحیمی، که بعد معاون اول احمدی نژاد شد ) در خرداد سال 87 گزارش رسمی به مجلس داد که نیمی از درامدهای نفتی سال 86 بمبلغ بیش از 33 میلیارد دلار هنوز به خزانه واریز نشده ! الهام سخنگوی دولت ) بریش امت حزب اله حاضر در صحنه و فدائیان ولایت همچنین به ریش مردم خاموش ) خندید و گفت بروش خودش (!) واریز می شود ، که بعد هیچ گزارشی از واریز دیده نشد. در خرداد سا ل 88 رئیس وقت دیوان باز همین گزارش را در باره درامدهای نفتی سال 87 داد ولی این بار مبلغ بسیار بیشتر بود. چند ماه بعد پلیس ترکیه یک تریلی حامل 18/5 میلیادر دلار ارز و طلا را توقیف کرد . جمهوری اسلامی تکذیب کرد ولی رجب اردوغان گفت خدا به ما رسانده ! صدا از اصول گرایان (!) و رهبر مسلمین جهان در نیامد ( زیرا در اختیار و برای خودش بود ) . گویا این پولها به جنوب لبنان میرود و برای ولی امر مسلمین (!) انبار و نگهداری می شود. آقای حداد عادل گفت که این مال آقا مجتبا نبود ! یعنی این سروصدا ها بازتاب جنگ قدرت و ثروت است .

  • farid

    وقایع خونین اوین و جشن سعدآباد : در همان ساعاتی که همسران و مادران زندانیان سیاسی زندان اوین، نگران و مشوش بدنبال خبری از عزیزان مجروح خود بودند، همسر آقای روحانی در حال برگزاری جشنی اشرافی در کاخ سعدآباد بودند و به حاضرین سکه های طلا اهدا می کردند. مدعووان خاصه‌ای که نه یکی دوتا بودند و نه مسلماً هیچکدامشان مستحق دریافت چنان اعانه‌ای از سوی دولت و نه هنگامی که دولت به مردم التماس می‌کند از مقرری ماهیانه ۴۵ هزارتومانشان بگذرند در شرایطی است که به مدعووان کاخ سعد آباد نفری ۵ سکه طلا هدیه بدهد.

  • nasim

    روحانی : نه مرد جنس اول است نه زن جنس دوم ! چی معنی میدهد؟! فقط  فقیه اولا است ؟