ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تولید زباله در تهران ۳ برابر شهرهای بزرگ جهان است

در حالی که میزان تولید زباله توسط هر شهروند در کشورهای توسعه یافته کمتر از۳۵۰ گرم در روز است، هر شهروند تهرانی روزانه بیش از ۹۰۰ گرم زباله تولید می‌کند.

در حالی که میزان تولید زباله  توسط هر شهروند در کشورهای توسعه یافته کمتر از۳۵۰ گرم در روز است، هر شهروند تهرانی روزانه بیش از ۹۰۰ گرم زباله تولید می‌کند.

به گفته رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، تهرانی‌ها ۳ برابر شهروندان شهرهای بزرگ جهان زباله تولید می‌کنند و این رقم در روزهای پایانی سال به یک‌کیلوگرم در روز نیز افزایش پیدا می‌کند.

علی محمد شاعری روز پنجشنبه ۴ اردیبهشت، در همایش تقدیر از فعالان محیط زیست گفت: «ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی بسیار در اطراف شهرهای بزرگ و تلاش و هزینه زیاد برای رفع این آلودگی‌ها باعث هدر رفتن منابع کشور و شهرها می‌شود.»

او با اشاره به اقدامات شهرداری تهران برای مدیریت زباله و پسماند تصریح کرد که اکنون در تهران دیگر دفن غیربهداشتی زباله صورت نمی‌گیرد.

ابتکار: «مدیریت پسماند در کشور راضی کننده نیست»

در همین حال، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با انتقاد از وضعیت مدیریت پسماند و زباله در کشور گفت: «در تهران متاسفانه تفکیک از مبدا هنوز یک سیاست کلی در شهرداری نشده است که در این خصوص شهرداری تهران باید این موضوع را در دستور کار قرار دهد.»

او روز پنج‌شنبه به مناسبت «هفته زمین پاک» در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، با تاکید بر این‌که وضعیت مدیریت پسماند در کشور راضی کننده نیست، گفت: «در صدد هستیم با همکاری وزارت کشور سخت گیری بیشتری در این خصوص انجام دهیم تا بتوانیم این معضل را در کشور برطرف کنیم.»

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با مهم خواندن مشارکت مردم در بحث مدیریت پسماند، گفت: «متاسفانه الگوی رفتاری و زندگی مردم ما با دنیا هیچ تناسبی ندارد، چرا که در تمام دنیا مسئولیت مدیریت پسماند بر عهده خود شهروندان است، هرچند ممکن است پیمانکارانی با دریافت پول بخواهند به شهروندان در این خصوص کمک کنند. اما تفکیک از مبدا، تحویل به مراکز بازیافت و حتی تولید کود کمپوست نیز توسط خود شهروندان در تمام دنیا صورت می‌گیرد».

ابتکار همچنین با اشاره به «صندوق ملی محیط زیست»، از امکان پرداخت وام از طریق این صندوق به صنایعی سخن گفت که بخواهند پسماندها و زباله‌های خود را بازیافت کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ESI

    چون تهران پر از زباله های کثیف ویروسی بنام آخوند است .یادمان باشد .هر حکومتی با کفر میماند ولی با ظلم .خیر