ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا روسیه را به وضع تحریم‌های جدید تهدید کرد

روسيه به کی‌یف هشدار داد که تاوان «جنايت خونبار» خود را خواهد پرداخت وهمزمان واشنگتن گفته زمان مسکو برای رفع بحران و ممانعت از تحريم‌ها رو به پايان است.

روسيه جمعه (۵ ارديبهشت / ۲۵آوريل) به کی‌یف هشدار داد که تاوان «جنايت خونبار» خود را در شرق اوکراين خواهد پرداخت.

لاوروف گفته دولت اوکراین عليه مردم خود جنگ به راه انداخته است

يک روز پيش نيروهای اوکراينی پنج تن از شورشيان حامی روسيه را کشتند. اين در حالی است که به گفته‌ واشنگتن زمان مسکو برای رفع بحران و ممانعت از تحريم‌های بيشتر رو به پايان است.

رويترز گزارش داد سرگئی لاوروف٬ وزير امور خارجه روسيه در جمع ديپلمات‌ها گفت: «آن‌ها [کی‌یف] دارند عليه مردم خودشان جنگ به راه می‌اندازند. اين يک جنايت خونبار است٬ و من شک ندارم کسانی که ارتش را بدان وادار کردند٬ تاوانش را می‌پردازند و مجازات خواهند شد.»

به گفته لاوروف مسکو خود را به توافق ژنو متعهد می‌داند٬ اما واشنگتن را متهم می‌کند که اين توافق را با «مطالبات يکجانبه» دستکاری می‌کند.

توافق ژنو در ۱۷ آوريل ميان اوکراين، روسيه و آمريکا برای کاهش تنش‌ها در اوکراين و خلع‌سلاح گروه‌های غيرقانونی شکل گرفت.

باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا مسکو را متهم می‌کند که نيروهايش را برای برهم زدن آرامش به شرق اوکراين فرستاده است

همچنين وزير دفاع روسيه برای گفت‌وگوهای «عادلانه و سازنده» با ايالات متحده آمريکا جهت تعديل وضعيت اظهار آمادگی کرده است.

باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا مسکو را متهم می‌کند که نيروهايش را برای برهم زدن آرامش به شرق اوکراين فرستاده است٬ درست همانطور که پيش از تسخير منطقه کريمه در فوريه عمل کرده بود. اوباما قصد دارد متحدين خود را در اروپا برای اعمال تحريم‌های شديدتر فرابخواند.

روز پنجشنبه (۴ ارديبهشت / ۲۴ آوريل) جان کری،‌ وزير امور خارجه آمريکا، نيز ضمن اشاره به اظهارات اوباما درباره‌ وضع تحريم‌های جديد گفت: «فرصت تغيير مسير دارد از دست می‌رود.»

به گفته‌ کری، روسيه با به راه انداختن تبلیغات می‌خواسته مقاصد خود را در شرق اوکراين مخفی کند و با برهم‌زدن آرامش منطقه٬ انتخابات رياست جمهوری اوکراين در ماه آينده را مسئله‌دار کند.

کری همچنين از «حرکت تهديدآميز» نيروهای روسيه به سوی مرز اوکراين ابراز نارضايتی کرد و گفت:‌ «اگر روسيه بخواهد به همين منوال ادامه دهد٬ مرتکب اشتباهی بزرگ و البته پرهزينه خواهد شد.»

به نوشته رويترز به نظر می‌رسد ولاديمير پوتين، رئيس جمهوری روسيه تحريم‌هايی را که تاکنون وضع شده، چندان جدی نگرفته است. اين تحريم‌ها محدود به منع سفر افراد و بلوکه کردن اموال آن‌ها در خارج روسيه بوده است.

اوکراين گفته است که نيروهای روسيه که در حال تمرين و آماده‌باش هستند تا يک کيلومتری مرز نزديک شده‌اند

اوکراين گفته است که نيروهای روسيه که در حال تمرين و آماده‌باش هستند تا يک کيلومتری مرز نزديک شده‌اند و نيروی هوايی نيز در اين مانورها حضور داشته‌اند. اوکراين ذکر کرده است که با هرگونه تجاوزی به مثابه تهاجم برخورد خواهد کرد.

آرسنی ياتسنيوک، نخست وزير اوکراين، گفته است که روسيه می‌خواهد با اشغال «نظامی و سياسی» اوکراين و ايجاد تنشی که به تمامی اروپا سرايت خواهد کرد٬ جنگ جهانی سوم را به راه بيندازد.

نيروهای ويژه‌ اوکراين با محاصره کامل شهر اسلاويانسک که در کنترل شورشی‌هاست٬ فاز دوم عمليات خود را در شرق کشور در روز جمعه آغاز کردند.

به گفته‌ وزير دفاع اوکراين٬ يکی از هليکوپترهای آن‌ها در فرودگاهی در نزديکی شهر٬ روی زمين هدف راکت قرار گرفته و منفجر شده است.

يک روز پيش نيروهای اوکراين پنج نفر از شورشيان حامی روسيه را کشتند

در اين ميان٬ فرانک-والتر اشتاينماير، وزير امور خارجه‌ آلمان، پيشنهاد کرده است که ايالات متحده آمريکا٬ اتحاديه اروپا و روسيه مشترکا به همراهی مسئولين محلی به نقاط حايز اهميت در اوکراين سفر کنند٬ تا اينگونه پشتيبانی‌شان از توافق ژنو را نشان دهند.

يکی از سخنگوهای دولت آلمان روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که روسيه هيچ کاری در راستای توافق ژنو انجام نداده است.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در مکالمه‌ای با پوتين از او خواسته تا دست به عمل بزند.

در اين مکالمه٬ پوتين خواسته تا سريعا مذاکراتی ميان روسيه٬ اتحاديه اروپا و اوکراين بر سر خطوط لوله گاز روسيه به اروپا ترتيب داده شوند.

اين خطوط که بسياری از آن‌ها از اوکراين عبور می‌کنند، بر اثر بحران اوکراين مورد تهديد قرار گرفته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.