ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست از زندانیان سیاسی برای پایان اعتصاب غذا

کانون مدافعان حقوق‌ بشر، تعدادی از خانواده‌های زندانیان سیاسی و بیت آیت‌الله منتظری با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌‌ای، از زندانیان خواستند تا به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

کانون مدافعان حقوق‌ بشر، تعدادی از خانواده‌های زندانیان سیاسی و بیت آیت‌الله منتظری با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای خطاب به زندانیان اعتصاب‌کننده از آنان خواستند تا به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

Evin Prison
در پی حمله به زندانيان بند ۳۵۰، تعدادی از زندانیان سیاسی در اوین دست به اعتصاب غذا زدند

کانون مدافعان حقوق بشر در اطلاعیه خود از کلیه اعتصاب‌کنندگان درخواست کرده است تا اعتصاب خود را شکسته و پیگیری حقوق خود و رساندن «پیام مظلومیت‌شان» را به رسانه‌های مستقل، مدافعان حقوق بشر و مردم بسپارند.

در اطلاعیه کانون مدافعان حقوق بشر بر تلاش‌های مدنی مدافعان حقوق بشر و پیگیری خواسته های حقوقی زندانیان مضروب توسط وکلا تأکید شده است.

در پی این یورش، ۱۲ زندانی سیاسی این بند با انتشار بیانیه‌ای در اعتراض به آن‌چه «برخوردهای خشونت‌آمیز بی‌سابقه» نامیدند، دست به اعتصاب غذا زدند.

در این بیانیه آمده است: « مطمئن باشید که به تلاش های مدنی خود برای بازگرداندن همه زندانیان به بند عمومی از سلول های انفرادی ادامه خواهیم داد و وکلای مستقلی که شرافت حرفه ای خود را فراموش نکرده اند نیز پیگیر خواسته های حقوقی زندانیان مضروب خواهند بود.»

تعدادی از خانواده زندانیان سیاسی با انتشار « دردنامه‌ای» از زندانیان اعتصاب غذا کننده خواستند تا با پایان اعتصاب غذا پرچم احقاق حق را به بیرون زندان بسپارند.

در اطلاعیه خانواده‌ها خطاب به زندانیان آمده است «در ایران سرفراز هیچ خانواده‌ای به اندازه ما به آرمان‌ها و پایداری‌های شما مباهات نمی‌کند، اما نیز بدانید که سلامت شما تنها سرمایه تسلی ماست. صدای مظلومیت شما اینک عواطف پاک مردم را متأثر کرده و طنین آن مرزها را نیز درنوردیده است».

همچنین بیت آیت‌الله منتظری ضمن  درخواست از زندانیان برای پایان اعتصاب غذای خود، از مسئولان مربوط  خواستند تا ضمن زسیدگی به وضعیت موجود، با آزادی زندانیان، حقوق تضییع شده آنان را جبران نمایند.

در پی حمله به زندانيان بند ۳۵۰، تعدادی از زندانیان سیاسی زندان اوین دست به اعتصاب غذا زدند. پس از این اقدام، تعدادی دیگر از زندانیان رجایی‌شهر نیز با اعلام همبستگی دست به اعتصاب غذا زده بودند.

آن‌ها خواسته‌های خود را «بازگشت همه زندانیان مضروب اعزامی به بند ۲۴۰ انفرادی، رسیدگی به موضوع و تعقیب قانون‌شکنان، اعزام فوری مجروحان به پزشکی قانونی برای ارزیابی میزان صدمات جسمی، اعزام مجروحان به بیمارستان برای درمان جراحات، عذرخواهی رسمی از زندانیان و خانواده‌هایشان، جبران خسارات مادی و معنوی زندانیان و حضور نمایندگان مجلس و هیأت حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان تهران در محل بند ۳۵۰ زندان اوین و شنیدن اظهارات زندانیان و تهیه صورت جلسه» اعلام کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.