ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«طرح‌های حمايت از خانواده، اشتغال زنان را سخت‌تر می‌کند»

يک فعال حقوق زنان کارگر

يک فعال حقوق زنان کارگر با اشاره به «افزايش مرخصی زايمان و طرح افزايش جمعيت و تعالی خانواده و طرح‌هايی که با هدف حمايت از خانواده تنظيم شده‌اند»، گفت اين طرح‌ها شرايط اشتغال را برای زنان «سخت‌تر خواهند کرد.»

هاله صفرزاده به خبرگزاری کار ايران، ايلنا، درباره دلايل پيامدهای منفی اين طرح‌ها توضيح داد که «اکثر خانواده‌ها به درآمد حاصل از کار زن احتياج دارند و خانه‌نشينی زن، فشار اقتصادی بيشتری به خانواده وارد خواهد آورد.»

وی افزود: «قوانين اشتغال زنان به‌صورت حداقلی اجرا می‌شوند، طوری که واحدهای توليدی و صنعتی کمتر به استخدام زنان متأهل رغبت دارند و در برخی موارد زنان مجرد را با تعهد عدم ازدواج و بارداری به کار می‌گيرند.»

وی با يادآوری اين‌که «کارفرمايان به‌ندرت در کارگاه يا واحد صنعتی برای کارگران زن مهدکودک دائر می‌کنند»، افزود: «همه اين شرايط دست به دست هم داده تا وضعيت اشتغال زنان بدتر از مردان باشد و در عين حال از حمايت‌های قانونی،‌ حقوق و مزايای کمتری برخوردارند.»

صفرزاده گفت: «کارگران زن ارزان‌ترين نيروهای کار فعلی جامعه هستند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.