ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در وادی‌الملوک مصر، گوری جمعی کشف شد

در وادی‌الملوک در مصر یک «نکروپل» (گور جمعی) با ۵۰ مومیایی کشف شد. برخی از این مومیایی‌ها به شاهزادگان هجدهمین سلسله عصر طلایی مصر تعلق دارد.

در وادی‌الملوک (دره پادشاهان) در مصر یک «نکروپل» (گور جمعی) با ۵۰ مومیایی کشف شد. برخی از این مومیایی‌ها به شاهزادگان هجدهمین سلسله «عصر طلایی» مصر تعلق دارد.

باستان‌شناسان در وادی‌الملوک یک نکروپل تازه کشف کردند

وزارت عتیقه‌جات مصر در بیانیه‌ای اعلام کرده است که در وادی‌الملوک (دره پادشاهان) یک «نکروپل» با ۵۰ مومیایی کشف شده است.

برخی از این مومیایی‌ها به وابستگان هجدهمین سلسله فراعنه تعلق دارند که از سال ۱۲۹۲ تا ۱۵۵۰ پیش از میلاد مسیح در مصر حکومت می‌کردند. از این دوره به عنوان «عصر طلایی» مصر نام می‌برند. در این دوره مذهب مصریان باستان که تا آن زمان بر پرستش «آمون» استوار بود تغییر کرد و پرستش «آتون» (قرص خورشید) جایگزین آن شد.

باستان‌شناسان سوئیسی با همکاران مصری‌شان این نکروپل را در وادی‌الملوک کشف کرده‌اند. این کشف از این نظر اهمیت دارد که گمان می‌رفت از نظر باستان‌شناسی وادی‌الملوک کاملاً شناخته شده است.

وادی‌الملوک در مصر باستان به عنوان گورستان فرعون‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. این دره در کرانه باختری رود نیل و در مقابل شهر باستانی تبس (شهر کنونی اقصر) قرار دارد. مقبره بسیاری از پسران رامسس بزرگ از جمله توت عنخ آمون در وادی‌الملوک واقع شده ‌است.

محمد ابراهیم، وزیر عتیقه‌جات مصر خبر داده است که باستان‌شناسان در این نکروپل تابوت‌های چوبی و همچنین نقاب‌ها و نوشته‌هایی به دست آورده‌اند. از روی این نوشته‌ها، هویت ۳۰ تن از مردگان کشف شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.