ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز عملیات باستان‌شناسی برای احداث ایستگاه مترو در اصفهان

باستان‌شناسان عملیات حفاری و شناسایی را برای احداث ایستگاه مترو در محور تاریخی خیابان چهارباغ اصفهان آغاز کرده‌اند.

باستان‌شناسان عملیات حفاری و شناسایی را برای احداث ایستگاه مترو در محور تاریخی خیابان چهارباغ اصفهان آغاز کرده‌اند.

نتیجه این حفاری‌های باید مشخص کند آیا ایستگاه مترو می‌تواند در محل خیابان چهارباغ و رو‌به‌روی خیابان «سید علیخان» ساخته شود یا خیر.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان از ارائه توضیحات بیشتر در این مورد خودداری کرده است. باستان‌شناسان حاضر در محل نیز مجاز به انجام مصاحبه نیستند.

حفاری باستان‌شناسی در حالی در این محور تاریخی انجام می‌شود که در سال‌های پیش سازمان میراث فرهنگی موافقت خود را  پیش از انجام عملیات شناسایی برای احداث ایستگاه مترو در این نقطه اعلام کرده بود.

تونل شرقی-غربی متروی اصفهان در سال ۱۳۸۷ برخلاف مصوبه شورای عالی ترافیک از  زیر خیابان چهارباغ عبور کرد.

در سال‌های اخیر پروژه احداث مترو در شهر تاریخی اصفهان با مخالفت‌ها و اعتراض‌های گروه‌های مدافع میراث فرهنگی روبه‌رو شده است.

کارشناسان معتقدند علاوه بر خدشه دار شدن هویت چهارباغ به عنوان یک اثر تاریخی ،عبور تونل مترو از زیر آن چه در مرحله حفاری و چه در مرحله بهره برداری می‌تواند خطراتی برای آثار تاریخی این محور به همراه داشته باشد.

در شهریور سال ۱۳۸۸، عبور دستگاه حفار مترو از زیر سی و سه پل حادثه ساز شد. این دستگاه با انحراف از مسیر اصلی خود در عبور از زیر رودخانه زاینده رود به پایه‌های سی و سه پل، از پل‌های تاریخی اصفهان، بسیار نزدیک شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.