ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمد جنتی: کتاب نويسنده بی‌اعتقاد و لاابالی نبايد منتشر شود

احمد جنتی در نماز جمعه تهران نسبت به انتشار کتاب‌هایی که به عقیده وی «ضداسلامی»اند هشدار داد و گفت « کتاب نويسنده بی‌اعتقاد و لاابالی نبايد منتشر شود».

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، در نماز جمعه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه تهران گفت وزارت ارشاد بايد اسلامی فکر کنند و تصميم بگيرند و نبايد به کتابی که ضداسلامی است مجوز انتشار دهد.

احمد جنتی: برخی فتنه‌گرها و حتی برخی رئوس فتنه آزاد راه می‌ر‌وند و هر کار دلشان می‌خواهد انجام می‌دهند

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، احمد جنتی با بيان اين‌که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بايد نسبت به محصولات فرهنگی نظارت لازم داشته باشد، گفت: «مبادا در اين بين چيزی از ابتذال و فرهنگ غربی و خود کم‌بينی و احساس حقارت ترويج شود. نبايد چنين روحيه‌ای را در انسان‌ها به وجود آورد. بايد مواظب ويروس‌هايی که آثار فرهنگی را از بين می‌برد، بود.»

جنتی از حوزه‌های علميه، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و سپاه پاسداران به‌عنوان «دستگاه‌های متولی فرهنگ» نام برد و گفت: «بايد توجه کرد که ارشاد وزارت فرهنگ بايد اسلامی باشد. بايد اسلامی فکر کنند، تصميم بگيرند و با مسائل برخورد کنند. نبايد به کتابی که ضداسلامی است مجوز چاپ داده شود. کتاب نويسنده بی‌پروا، بی‌اعتقاد و لاابالی نبايد منتشر شود.»

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران فرزند احمد جنتی است که در اظهارنظرهای خود گفته است تنها «مواردی که با امنیت ملی، اخلاق عمومی و عفت عمومی در تعارض باشد» سانسور می‌شوند.

علی جنتی همچنین گفته است: «طبق قانون این موارد در کتاب‌ها اصلاح می‌شود، اما در سایر موارد نویسندگان آزاد‌ند.»

احمد جنتی در نماز جمعه گفت اگر در وزارت ارشاد کار اشتباهی انجام می‌شود بايد دوستانه به آن تذکر داد. وی در همین حال تأکید کرد: «کارهايی انجام شده که آثارش بعدا معلوم می‌شود و به‌طور کلی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خدمات خوبی انجام شده است.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود از رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور به دلیل آن‌چه «برخوردهای خوب و قاطع با فتنه و فتنه‌گری» نامید، تشکر کرد و گفت: «برخی فتنه‌گرها و حتی برخی رئوس فتنه آزاد راه می‌ر‌وند و هر کار دلشان می‌خواهد انجام می‌دهند. آن‌ها بيکار ننشسته‌اند و من نمی‌دانم بايد چکار کرد.»

جنتی افزود: «قوه قضائيه بايد کار اين‌ها را رصد کند و ببيند اين‌ها کجا می‌روند، چه تزريق می‌کنند و چه نقشه‌ای برای آينده دارند و البته همه بايد به مسئولان کمک کنند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    با این طز تفکر کاری نمیتوان کرد.  مگر از سیاست جداشان کرد و به فیضیه برگرداند.

  • hasani

    چرا ریس ارتجاع ؟! اگر کتاب بد باشد کسی نمیخرد و ناشر و نویسنده انصراف میدهند.