ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تسویه حساب ایران با بانک جهانی

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ايران (ايرنا)، با مجوز خزانه‌داری آمريکا، بانک‌جهانی يک بانک عامل را برای بازپرداخت بدهی‌های ايران به اين نهاد اقتصادی بين المللی تعيين کرده است.

بهروز علی‌شيری، رئيس سازمان سرمايه‌گذاری خارجی و کمک‌های فنی و اقتصادی ايران، شنبه، ۱۳ ارديبهشت، از تسويه بدهی ايران به بانک جهانی خبر داد.

بانک جهانی کل بدهی خارجی ايران را در پايان سال ۲۰۱۲، نزديک به ۱۲ميليارد دلار اعلام کرد بود

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ايران، ايرنا، با مجوز خزانه‌داری آمريکا، بانک‌جهانی يک بانک عامل را برای بازپرداخت بدهی‌های ايران به اين نهاد اقتصادی بين‌المللی تعيين کرده است.

پيش از اين ايران به علت تحريم‌های بین‌المللی امکان بازپرداخت اقساط وام‌های اخذشده از بانک جهانی را نداشت.

بنا بر گفته‌های بهروز علی‌شيری، با توجه به تسويه بدهی‌های به تأخير افتاده، ايران قادر خواهد بود از طريق اين بانک میانجی و عامل می تواند از تسهيلات بانک جهانی برخوردار شود.

وی همچنين با اشاره به ورود ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن از سرمايه گذاران خارجی، به طور گروهی و انفرادی، از مذاکره برای رفع مشکل انتقال پول اين سرمايه‌گذاران خبر داد.

بانک جهانی چند ماه پيش در گزارش خود موسوم به آمار ديون بين‌المللی ۲۰۱۴، کل بدهی خارجی ايران را در پايان سال ۲۰۱۲، نزديک به ۱۲ميليارد دلار اعلام کرد بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.