ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عملیات گسترده یمن و آمریکا علیه القاعده ادامه دارد

در پی عمليات گسترده‌ دولت يمن و آمريکا عليه پايگاه‌های القاعده، پنجشنبه يکم مه (۱۱ارديبهشت)، دوازده شبه نظامی مظنون به همکاری با القاعده کشته شدند. اين خبر را يکی از مقامات ارشد يمن در جريان عمليات ضد تروريستی اين کشور اعلام کرد.

يکی از مقامات ارشد يمن اعلام کرد، در پی عمليات گسترده‌ ضدتروریستی دولت يمن و آمريکا عليه پايگاه‌های القاعده در این کشور، پنج‌شنبه يکم مه (۱۱ارديبهشت)، دوازده شبه نظامی مظنون به همکاری با القاعده  کشته شدند.

حملات پهپادها در یمن در مجموع حدود ۱۰۱۸ نفر را به کام مرگ فرستاده که در میان آنها، ۸۷غیرنظامی بوده‌اند

به گزارش شبکه خبری «سی ان ان»، اين مقام رسمی افزود: «اين مبارزه‌ای بسيار دشوار است، تاکنون ده‌ها تن از سربازان  يمنی کشته يا زخمی شده‌اند.»

او اين عمليات را «بی سابقه» و «جنگ سرنوشت ساز» خواند.

به گفته مقامات يمن در جريان مقابله با القاعده در اين کشور، ۶۰  شبه‌نظامی مظنون در فاصله ۱۹تا ۲۱ آوريل کشته شدند.

بر اساس این گزارش، مقامات رسمی يمن گفته‌اند اين حمله‌ها توسط کماندوهای يمن وهواپيماهای بی‌سرنشين ايالات متحده صورت گرفته است.

آغاز عملیات

به گزارش شبکه خبری «سی ان ان»، ايالات متحده که از ماه پيش با پهپادهای خود حملات هوايی گسترده‌ای را عليه مواضع القاعده در يمن آغاز کرده بود، اول ارديبهشت (۲۱آوريل) عمليات نظامی خود را به مرحله‌ای فراتر انتقال داد.

پیش از این مقامات دولت يمن از آغاز کارزاری جديد عليه القاعده خبر دادند و از حمايت نظامی آمريکا از ارتش اين کشور با استفاده از هواپيماهای بی‌سرنشين پرده برداشتند.

اواسط آوريل، ويديويی از يک اردوگاه آموزش نظامی القاعده در يمن منتشر شد که در آن «ناصر الوحيشی»، دومين فرد قدرتمند شبکه القاعده، ملقب به «شاهزاده تاجدار» و رئيس شاخه «جزيره‌العرب» این شبکه را نشان می‌داد که از تصميم خويش برای حمله به آمريکا سخن می‌گويد.

به نظر می‌رسد واکنش فوری آمريکا و يمن به ويديوی منتشرشده و گسترش بی‌سابقه عمليات نظامی واشینگتن در اين کشور عربی، به سبب قدرت بسيار شاخه جزيره العرب القاعده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.