ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبر جمهوری اسلامی: تکثير نسل به‌طور جدی پيگيری شود

رهبر جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر سیاست افزایش جمعیت تأکید کرد و آن را «مسأله‌ای حیاتی» نامید.

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در ديدار با شماری از مسئولان جمعيت مامايی کشور بار دیگر بر سیاست افزایش جمعیت تأکید کرد و گفت: «مسأله تکثير نسل و جلوگيری از کاهش جمعيت جوان کشور، يک مسأله حياتی است و بايد به‌طور جدی دنبال شود.»

رهبر جمهوری اسلامی: مسأله تکثير نسل و جلوگيری از کاهش جمعيت جوان کشور، يک مسأله حياتی است.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی گفت: «کثرت جمعيت جوان يکی از امتيازات کشور است و در صورت استمرار سياست‌ها و اقدامات نادرستی که منجر به تحديد نسل و کاهش شديد جمعيت جوان کشور در طول سال‌های آينده خواهد شد، دچار ضربه بسيار بزرگی به نام "سالمندی عمومی" خواهيم شد.»

آيت‌الله خامنه‌ای از ترغيب جامعه‌ زنان به استفاده از خدمات مامايی و زايمان طبيعی تأکید کرد و گفت: «متخصصان بايد زيان‌های ناشی از وضع حمل‌های غيرطبيعی و همچنين فوايد و آثار مثبت زايمان طبيعی در حفظ سلامت مادر و کودک را مکرراً در مجامع عمومی و رسانه‌ها تبيين کنند.»

حکومت ایران از چند سال پیش سیاست افزایش جمعیت را در پیش گرفته و با در نظر گرفتن نقش زنان در این‌باره، تدابیری را در نظر گرفته تا زنان بیشتر در خانه بمانند و با افزایش زایمان به «تربیت فرزندان» بپردازند. این در حالی است که با در نظر گرفتن وضعیت دشوار اقتصاد ایران، بسترهای اجتماعی و اقتصادی سیاست افزایش جمعیت در جامعه چندان فراهم نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Majid

    بر طبق آیه زیر در قرآن اکثریت اولاد ابراهیم (که محمد پیامبر اسلام جزو آنهاست) و نوح فاسقند و گنهکار: ما نوح و ابراهيم را فرستاديم و در دودمان آنها نبوت و كتاب قرار داديم بعضي از آنها هدايت يافته ‏اند، و اکثریت آنها (اما) از شمار فاسقین هستند. (آیه ۲۶ از سوره ۵۷ در قرآن مجید) پس اولاد پیامبر بودن باعث عزت و افتخار و مبرا بودن از فسق و فساد نیست. و در ضمن کلمه سید در عربی به معنای ولد و یا اولاد بودن نیست و بلکه معنای آقا در فارسی را میدهد. محض اطلاع شما و دیگر خوانندگان محترم زمانه. سلام.

  • محمد رضا

    خامنه ای به استان خراسان شمالی درتاریخ چهارشنبه ۱۰ اکتبر ۲۰۱۲ یا ۱۹ مهر ۱۳۹۱ سفری کرده بود و گفته بود: "یکی از خطاهایی که خود ما کردیم این بوده که تحدید نسل از اواسط دهه ۷۰ به این طرف باید متوقف می‌شد. مسئولان کشور در این باره اشتباه کردند و خود بنده هم سهیم هستم". پس نتیجه میگیریم که این سیّدِ اولاد پیغمبر هم اشتباه میکنه و انسانی مثل من وشما خطا کاره. حالا بحثی در مورد اینکه اصلأ آدم نیست ندارم چونکه نمی خواهم بحثم را مثل بحثِ گم شدن ۳۰۰۰ میلیارد تومان کِش بدهم. حالا ما مردم ایران چه ضمانتی داریم که ایشان با اراجیفِ جدیدشان جهت ازدیاد جمعیت اشتباه نمیکنند و شکر زیادی میل نمی نمایند؟ سِد علی شما که برای این جمعیت نمیتونید کار و مسکن و آینده ایجاد کنید! نگاهی به جوانانِ تحصیل کردهٔ بیکارِ در حالِ حاضر کنید و احمقانه و متوهمآنه بیخود حرف از افزایش جمعیت نزنید! درِ دانشگاهِ پاتریس لوومبا شوروی سابق را باید گِل گرفت که توِ فارغ الزمانْ، فارغ التحصیلِ آنجائی . عملأ باید روزه های کفتری برای حسن و حسین بخوانی مردکِ بیسواد تو رو چه به سیاست علی الخصوص سیاست های ازدیادِ جمعیت.

  • Majid

    رهبر جمهوری اسلامی گفت: «کثرت جمعیت جوان یکی از امتیازات کشور است و در صورت استمرار سیاست‌ها و اقدامات نادرستی که منجر به تحدید نسل و کاهش شدید جمعیت جوان کشور در طول سال‌های آینده خواهد شد، دچار ضربه بسیار بزرگی به نام “سالمندی عمومی” خواهیم شد.» این رهبر سالمند که شمایل یک سالمند مرده دیگر را در بالای سر دارد از فرط سالمندی خود فراموش کرده که قبلأ با تاکید بر کنترل جمعیت شخصأ بانی و باعث استمرار سیاستهای نادرست گشته و اگر کور نبود میدید که« سالمندی عمومی» که خود در راس آن قرار دارد باعث دلسردی و نا امیدی جمعیت جوان کشور گشته و هر روز بیشتر و بیشتر کشور را بسوی «نابودی عمومی» سوق میدهد. «کش» دادن این کامنت هم ممنوع بر طبق دستور اکید «سالمند جاهل» معظم!

  • karimi

    سایت جهان‌نیوز نوشت: یک منبع آگاه با اعلام این خبر به جهان گفت که وی که ظهر امروز (دوشنبه) به شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت احضار شده بود برای تحقیقات بیشتر بازداشت شده است. این تخلفات تنها مربوط به دوران مدیریت وی در باشگاه پرسپولیس نبوده و این فرد باید پاسخگوی مواردی در دوره مدیریتش بر یک سازمان دولتی دیگر باشد. گفتنی است جهان نیوز هفته گذشته از «ارسال پرونده تخلفات مالي مدیر یک باشگاه پرطرفدار به قوه قضاييه» خبر داده بود. در این خبر آمده بود: بعد از روي کار آمدن دولت جديد و گزارش‌هايي که درباره تخلفات یکی از مدیران باشگاه های پرطرفدار کشور ارائه شده است، زمينه برکناري این مدیر فراهم شد. ظاهراً سازمان بازرسي کشور هم به خاطر عدم شفافيت عملکرد مالي وي وارد بحث شده ‌است. گفته می شود این فرد حدود ۱۷۰ ميليارد تومان تخلف دارد. بعد از تهيه اين گزارش رئيس‌جمهور دستور برکناری وی را صادر کرده است. گفته می شود پرونده تخلفات وي نهايي شده و به قوه قضائيه فرستاده شده ‌است.

  • mehran

    خوبه پیشنهاد صیغه نداده!

  • mehran

    فیلم؛ به عشق زهرا از همین امشب دست بکار شوید! آخوند حکومتی در صداوسیمای رژیم: به عشق حضرت زهرا از همین امشب با یک یاعلی عملیات بچه درست کردن را کلید بزنید! www.youtube.com/watch?v=L9pDDQ_k4Ak

  • samandoon

    اکر ایشان سالها پیش در خصوص برنامه ی تنظیم خانواده اشتباه کرده است، چه تضمینی وجود دارد که امروز هم اشتباه نکند؟ چرا دکتر مرندی که در دریافت جوایز بین المللی کنترل جمعیت ید طولایی داشته و مشاور رهبر هم هست امروز سکوت کرده و نظر نمی دهد؟ الباقی دست اندر کاران قبلی هم یا سکوت اختیار کرده اند که به معنی رضایت است یا همدلی می کنند با نظرات "کارشناسانه ی" نفر اول و آخر. وقتی مدیر ارشد و کارشناسانش همیشه عیناً یک نظر داشته باشند قطعاً یکی از این دو زیادی است!