ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبر جمهوری اسلامی از نمایشگاه کتاب تهران بازدید نمی‌کند

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران از بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران بازدید نمی‌کند.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران از بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران بازدید نمی‌کند.

آیت‌الله خامنه‌ای در نمایشگاه کتاب تهران، در دوران تصدی سید محمد حسینی بر وزارت ارشاد

محمدی گلپایگانی، مسئول دفتر رهبر جمهوری اسلامی ایران به برخی خبرگزاری‌ها اطلاع داده است که آیت‌الله خامنه‌ای، برخلاف سال‌های گذشته از نمایشگاه کتاب تهران بازدید نمی‌کند.

به گفته گلپایگانی «تراکم کارهای ایشان وقتی برای حضور در این نمایشگاه را باقی نگذاشته» است.

در سال‌های گذشته این نخستین بار است که آیت‌الله خامنه‌ای از نمایشگاه کتاب تهران بازدید نمی‌کند. در دوران تصدی محمد حسین صفار هرندی و همچنین سید محمد حسینی بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله خامنه‌ای هر سال به نمایشگاه کتاب تهران می‌رفت و معمولاً به مدت دو ساعت و نیم از غرفه‌ها بازدید می‌کرد.

محمد رضا نقدی، فرمانده نیروی مقاومت بسیج در بازدیدش از نمایشگاه کتاب تهران تلویحاً به نارضایتی آیت‌الله خامنه‌ای از سیاست‌های فرهنگی دولت اشاره کرد و گفت: « رویکرد فرهنگی دستگاه‌های دولتی باید به گونه‌ای باشد که رضایت ولایت را جذب کند، ‌ انتظار این است که همه ما دغدغه‌های فرهنگی رهبری را در نظر بگیریم، چراکه دغدغه امروز جامعه ما داشتن فرهنگ سالم است و نه دغدغه نظارت به حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر، ‌ همچنین عدم مدیریت حوزه‌های فرهنگی یکی دیگر از این مسائل است.»

حسن روحانی در مراسم گشایش نمایشگاه کتاب تهران که ۹ اردیبهشت ماه در مصلای تهران برگزار شد گفته بود که دولت در پی سانسور دولتی نیست. در همان حال سید علی طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و حداد عادل، نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در واکنش به سخنان رییس جمهور ایران از ضرورت سانسور در کشور سخن گفتند. احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان نیز در یکی از خطبه‌های نماز جمعه که ۱۲ اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار شد، گفته بود وزارت ارشاد باید اسلامی فکر کند و تصمیم بگیرد و نباید به کتابی که ضد اسلامی است مجوز انتشار دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    چه بهتر ، نمایشگاه کناب جای افراد فرهنگیست نه جای افراد بی فرهنگ و ضد فرهنگ . بهتر است ایشان خود را بیشتر با مداحان هفت تیر کش و بی تو دهن، دم خور سازد و از جفنگیات آنان فیض ببرند .

  • محمد رضا

    گذر به مُصلیِ کتاب، دیدِ فرهنگی و بینشِ اجتماعی می طلبه خامنه ای از هر دو جنبه تعطلیه ودر بطن هست روزه خوان و طلبه این نیست ادبیات سخن که بگوئی « به دَرَک یا به جهنم » به دیارِ کتاب نیامدی و نمی خوانی از آن, به دَرَک یا به جهنم متابولیسمِ بدن، چه بانو باشی یا که آقا، بعد ازپنجاه می شوی چاق ازدیادِ کارت بهانه ست، جنس خوب میکشی و میخوری چائی داغ

  • samandoon

    این نمایشگاه دیگه رفتن نداره

  • ESI

    دغده خلیفه منفور ... باید .رذالت عمیق و هولناکی باشد که از  حکومت ضحاک گونه ایشان بر پایه جهل وجنون استوار است لعنت بر دجال