ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حیدر مصلحی: خاتمی در فتنه ۸۸ نقش رهبری داشت

وزیر اطلاعات پیشین ایران ادعا کرده که خاتمی در اعتراضات سال ۸۸ نقشی هدایتگرانه و حساب‌شده داشت، اما نظام بنا به ملاحظاتی با او برخورد نکرد.

وزیر اطلاعات پیشین ایران ادعا کرده که خاتمی در اعتراضات سال ۱۳۸۸ نقشی هدایتگرانه و حساب‌شده داشت، اما نظام بنا به ملاحظاتی با او برخورد نکرد.

Khatami Mousavi

حیدر مصلحی در گفت‌و‌گویی تفصیلی با خبرگزاری «فارس» به مسائلی چون اختلاف با احمدی‌نژاد، دستگیری ریگی با دخالت نیروی هوایی ایران، نقش حساب شده خاتمی در «فتنه» و دست داشتن عربستان و سرویس‌های امنیتی آمریکا و بریتانیا در ربوده شدن مرزبانان ایرانی در بلوچستان پرداخته است.

مصلحی می‌گوید که خاتمی نقش رهبری در جریان «فتنه ۸۸» ایفا کرد، ولی نظام هم ملاحظاتی داشت و کاری را که در قبال بقیه انجام داد در باره او اجرا نکرد.

مصلحی قبلا گفته بود که جرم موسوی و کروبی «مشهود» است و باید اعدام شوند، اما نظام جمهوری اسلامی به آنها حق نفس کشیدن داده است.

مصلحی افزوده که برخی مسئولان وزارت اطلاعات از حوادث آن سال و اطلاعات مربوطه، برداشت «اتفاق بزرگ» را نداشتند. او در عین حال تاکید کرده که نمی‌توان گفت که وزارت اطلاعات اقدام پیشگیرانه انجام نداد.

وزیر سابق اطلاعات ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفته است: «در بحث فتنه یک عده به صورت سنگین به دنبال این هستند که بگویند هیچ اتفاقی در کشور نیفتاده و سال ۸۸ یک دعوای جریانی و سیاسی بوده است.»

به اعتقاد او، اصلاح‌طلبان به خاطر حیثیت خود، فتنه را دعوای سیاسی می‌نامند.

کودتای بین‌المللی

مصلحی پیش‌تر و در دی‌ماه ۱۳۹۲ در اصفهان نیز گفته بود که «فتنه» یک جریان کودتای بین‌المللی بود. آن زمان او طراحی و تدوین این کودتا را به گردن «حزب توده» انداخت.

پیش از سخنان حیدر مصلحی در باره خاتمی‌، سردار جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفته بود: «دو ضلع از فتنه در حصر نیستند در حالی که باید می‌بودند و انها دارند در خارج از حصر فتنه را مدیریت می‌کنند.»

جزایری این سخنان را در مراسم «همایش حماسی نهم دی» بیان کرد و به نظر می‌رسید منظور او از دو ضلع دیگر "فتنه"، هاشمی رفسنجانی و خاتمی بود.

هاشمی رفسنجانی پس از کنار رفتن احمدی‌نژاد از قدرت ، به بازسازی موقعیت و تحکیم نفوذ خود مشغول شده و خاتمی نیز به شیوه خود در میدان سیاست باقی مانده اما حساسیت‌ تندروها روی او بیشتر است.

کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش دیدارهای نوروزی او با چند وزیر دولت روحانی، طرحی با امضای ۲۱ نماینده مجلس به هیئت رئیسه تقدیم کرد و خواستار پاسخگویی علی جنتی در ملاقات نوروزی با خاتمی شد.

شرکت برخی مقامات دولتی در مراسم ختم پدر همسر خاتمی نیز مسئله ساز شد. خاتمی از سوی تندروها و اصولگرایان جزو «ساکتین فتنه» نیز بر شمرده می‌شود.

بحث «فتنه» و «فتنه‌گران» با ماجرای حمله به بند ۳۵۰ زندان اوین و ضرب و شتم زندانیان سیاسی به جریان تازه‌ای افتاده است. مقامات امنیتی و قضایی ایران، رسانه‌ای شدن این یورش و اعتراض افکار عمومی را زیر سر "فتنه‌گران" دانسته و تهدیدها و هشدارهای تازه‌ای را آغاز کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    تمامی فتنه ها زیر سر خامنه ای و سپاه قاچاقچیان پاسدار و نیروهای مخلص اختلاس گر و ذوب در ولایت است . مصلحی هم هذیان گو شده و سعی کرده خود را مطرح کند تا مردم او را فراموش نکنند . توهم و دشمن دشمن گفتن را از رهبر پوشالی به ارث برده اند ، یک روز میگویند کار حزب توده بوده و دیگر روز آمریکا و اسرائیل و عربستان و کشورهای دیگر منطقه را مسئول میدانند و جالب اینجاست که تاکنون حتی نتوانسته اند یک صفحه کاغذ سند و یا مدرک از اظهارات کذب خود نمایش دهند . ولی چیزی که کاملآ مشخص و عیان است ، ترس و وحشت فوق العاده این مزدوران از آتش زیر خاکستر خشم ملت ایران است و خود بهتر میدانند به هر حال روزی ، دیر یا زود آتش خشم ملت ایران فوران کرده و طومار اسلام و مسلمین ظاهر نما را برای همیشه در هم می پیچد .