ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«حوریان» کلود مونه در حراجی کریستی به فروش رفت

«حوریان»، یکی از نقاشی‌های مجموعه «نیلوفرهای آبی» اثر کلود مونه در حراجی کریستی در نیویورک به قیمت ۲۷ میلیون دلار به فروش رسید.

نیمفه‌آس (حوریان، Nympheas)، یکی از نقاشی‌های مجموعه «نیلوفرهای آبی» اثر کلود مونه، از بنیانگذاران سبک امپرسیونیسم در حراجی کریستی در نیویورک به قیمت ۲۷ میلیون دلار به فروش رسید. این اثر که در سال ۱۹۰۷ پدید آمده، آخرین بار در سال ۱۹۲۷ به نمایش گذاشته شده است.

«حوریان»ِ کلود مونه در حراجی کریستی

تابلوی نیمفه‌آس (حوریان) اثر کلود مونه به هیگت کلارک، دختر ویلیام کلارک، بنیانگذار لاس‌وگاس تعلق داشت. بر سر میراث کلارک و از جمله این تابلو یک نزاع حقوقی درگرفته بود که در سال ۲۰۱۳ به نتیجه رسید. اکنون حراجی کریستی در نیویورک این تابلو را به قیمت ۲۷ میلیون دلار به فروش رسانده است.

کار‌شناسان هنری بر این عقیده‌اند که «نیمفه‌آس» یکی از بهترین نمونه‌ها در مجموعه «نیلوفرهای آبی» کلود مونه است.

کلود مونه مجموعه «نیلوفرهای آبی» را از برکه‌ای که در باغ منزلش بنا شده بود، نقاشی کرده و این آثار به نمادی از سبک امپرسیونیسم تبدیل شده است.

حراجی کریستی، روز گذشته، ۱۶ اردیبهشت (۶ مه) در مجموع ۴۷ اثر هنری را به قیمت ۲۸۵ میلیون دلار به فروش رساند. در میان این آثار، پرتره «دورا مار» اثر پابلو پیکاسو به قیمت ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار و تابلوی «نمایی از ساحل» اثر واسیلی کاندینسکی به قیمت ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به فروش رفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.