ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادای احترام پوتین به پیروزی شوروی سابق بر فاشیسم

همزمان با بحران عمیق در اوکراین، به‌مناسبت شصت‌ونهمین سالگرد پيروزی بر فاشيسم رژه نظامی در ميدان سرخ مسکو با حضور ولادیمیر پوتین برگزار شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه ۱۹ ارديبهشت‌ماه (۹ ماه مه) در مراسمی در «میدان سرخ» مسکو به نقش اتحاد جماهير شوروی سابق در شکست آلمان نازی در سال ۱۹۴۵ ادای احترام کرد. او گفت پیروزشدگان بر فاشيسم هرگز خيانت نخواهند کرد.

ولادیمیر پوتین در مراسم رژه ميدان سرخ مسکو به‌مناسبت شصت‌ونهمین سالگرد پيروزی بر فاشيسم

به‌گزارش رویترز، پوتین در سخنرانی خود در مسکو از «اراده آهنین مردم اتحاد جماهیر شوروی، شهامت و بی‌باکی و استقامت‌شان که اروپا را از بردگی نجات داد»، ستایش کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: «این کشور ما بود که با هزینه میلیون‌ها قربانی و درد و رنج دهشتناک، نازی‌ها را در کمینگاه‌های‌شان شکار و به‌طور کامل نابود کرد.»

سخنان پوتین و رژه نظامی در میدان سرخ مسکو از آن رو اهمیت می‌یابد که در شرایط کنونی اوکراین در بحرانی عمیق فرو رفته و مسکو و جدایی‌طلبان شرق اوکراین قدرت جدید در کی‌يف را «نئوفاشیست‌ها» می‌نامند.

پوتین در سخنان خود تأکید کرد: «ما برای همیشه پاسدار این حقیقت درخشان و ابدی خواهیم بود و خیانت به قهرمانان‌مان و فراموشی آن‌ها را تحمل نخواهیم کرد. آن‌ها بدون در نظر گرفتن سرنوشت‌شان جان خود را برای صلح بر روی سیاره‌مان فدا کردند.»

رژه نظامی در ميدان سرخ مسکو به‌مناسبت شصت‌ونهمین سالگرد پيروزی بر فاشيسم

پوتين خطاب به بازماندگان جنگ دوم جهانی گفت: «ما خدمت به وطن را بالاتر از هر چيزی قرار خواهيم داد. همواره در کشور ما چنين بوده و يقين دارم که در آينده نيز چنين خواهد بود. افتخار بر ملت پيروز؛ روز پيروزی مبارک باد.»

در مراسم رژه ميدان سرخ مسکو به‌مناسبت شصت‌ونهمین سالگرد پایان جنگ، بيش از ۱۱ هزار نظامی، ۱۵۱ دستگاه خودرو نظامی و ۶۹ هواپيما و بالگرد نيروی هوايی روسيه شرکت کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.