ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«مرگ خرس قهوه‎ای با بيش از ۱۵۰ گلوله در بدن»

بيش از ۱۵۰ گلوله ساچمه‎ای در بدن یک خرس قهوه‌ای در روستايی نزديکی کرمانشاه سبب مرگ او شد.

يک خرس قهوه‌ای که برای درمان از کرمانشاه به پارک پرديسان تهران آورده شده، بيش از ۱۵۰ گلوله ساچمه‎ای در بدن داشته است. این گلوله‌ها منجر به کوری و فلج سمت راست بدن او شده بود. به دليل اينکه «وضعيت خرس بسيار وخيم بوده، دامپزشک ناچار شد حيوان را خلاص کند.»

ايمان معماريان، دامپزشک سازمان حفاظت محيط زيست در این زمینه به خبرگزاری «ميراث فرهنگی» گفت: «يک خرس قهوه‌ای که در روستايی نزديکی کرمانشاه گرفته شده بود برای مداوا به سازمان محيط زيست آورده شد که به دليل وخيم بودن وضعيت ناچار شديم حيوان را با مرگ بدون درد خلاص کنيم.»

وی افزود: «بيشتر از ۱۵۰گلوله ساچمه‌ای در بدن خرس مشاهده شد که يکی از گلوله‌ها وارد مغز شده و منجر به کوری حيوان شده بود و گلوله‌های ديگر سمت راست بدن جانور را فلج کرده بودند.»

اين خرس قهوه‌ای ماده بوده و در حدود ۲۵سال سن داشته است.

اين دومين مورد از کشته‌شدن خرس‌های قهوه‌ای در سال جديد خورشيدی است. حدود يک ماه پيش نيز يک خرس قهوه‌ای در حوالی کلاردشت مازندران و بلافاصله پس از بيدار شدن از خواب زمستانی هدف گلوله شکارچيان قرار گرفت و کشته شد.

تخريب زيستگاه خرس قهوه‌ای در ايران موجب شده است تا اتحاديه جهانی حفاظت در گزارش ساليانه خود از وضعيت حيات وحش جهان نام اين جانور را از سال ۲۰۰۴، در فهرست گونه‌های «در معرض تهديد» قرار دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.