ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استعفای اخضر ابراهیمی پذیرفته شد

ماموریت اخضر ابراهیمی که امیدی برای برقراری دیالوگ بین طرفین جنگ داخلی سوریه به شمار می‌رفت، آخر ماه مه پایان می‌‌یابد. دبیرکل سازمان ملل استعفای او را پذیرفت.

ماموریت اخضر ابراهیمی که امیدی برای برقراری دیالوگ بین طرفین جنگ داخلی سوریه به شمار می‌رفت، آخر ماه مه پایان می‌‌یابد. دبیرکل سازمان ملل استعفای او را پذیرفت.

ابراهیمی در سپتامبر ۲۰۱۲ و به تقاضای بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، جایگزین کوفی‌عنان شد. این دیپلمات پرتجربه الجزایری وظیفه داشت به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، طرفین جنگ داخلی را به گفت‌وگو با یکدیگر ترغیب کند.

بان‌کی‌مون روز سه‌شنبه، ۱۳ مه در نیویورک و در توضیح کناره‌گیری ابراهیمی گفت: «وی در طول ماموریت خود برای ترمیم شکاف ملت سوریه و منطقه با دشواری‌های عظیمی روبرو بود.»

زمزمه استعفای ابراهیمی از چند هفته قبل بالا گرفته بود و خبر آن حتی در چند رسانه منتشر و سپس تکذیب شده بود.

ابراهیمی شخصا در نشست صلح ژنو گفته بود که ماموریت‌اش سخت‌ترین میانجی‌گری دنیاست: «نه فقط دشوار، بلکه ناشدنی.»

توافق اپوزیسیون و دولت سوریه در نشست «ژنو ۲» برای شکسته شدن محاصره شهر حمص و خروج ۱۴۰۰ زن و کودک از این شهر، از جمله دستاوردهای دوران میانجی‌گری ابراهیمی به حساب می‌آید.

در نشست ژنو، نمایندگان اپوزیسیون و دولت سوریه پذیرفتند زیر یک سقف بنشینند، اما با یکدیگر حرف نمی‌زدند و ابراهیمی را خطاب قرار می‌دادند.

اخضر ابراهیمی در توصیف اختلافات طرفین جنگ داخلی سوریه گفته بود: «روزی به خود می‌آیند که سوریه به کلی نابود شده است.»

هنوز روشن نیست دبیرکل سازمان ملل چه کسی را برای جانشینی اخضر ابراهیمی معرفی می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    متاسفانه این شخص از ابتدا نباید در این مسئله وارد میشد . دخالتهای بیجای او و دبیر کل سابق سازمان ملل متحد بیشتر برای مطرح کردن نام خود و بازگشتی دوباره به قدرت بود و باز هم متاسفانه با عملکرد غلط اینان که باورشان مصالحه و گفتگوی مسالمت آمیز با رژیمی تا بن دندان مسلح و خونریز بود ، باعث شد حکومت سوریه جامعه جهانی را به بازی بگیرد و با وقت کشی و وعده های پوچ و غیر واقعی بیشترین دستاورد ها را داشته باشد . از اینکه استعفا داده بسیار خوشحالم و بهتر این بود که برکنار میشد .

  • Dariush

    مثلا چکار کرد؟ کل سوریه گورستان شده و تحت اختیار حزب اله !