ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شام کاری ظریف و اشتون؛ سرآغاز دور چهارم مذاکرات

دور چهارم مذاکرات اتمی ایران و گروه ۵+۱ چهارشنبه آغاز می‌شود. جواد ظریف می‌گوید هنوز پیش‌نویسی وجود ندارد اما لغو تمام تحریم‌ها باید بخش جدانشدنی توافق نهایی باشد.

دور چهارم مذاکرات ایران و گروه ۵+۱ از چهارشنبه، ۱۴ مه، آغاز می‌شود. وزیر امور خارجه ایران می‌گوید هیچ پیش‌نویسی وجود ندارد، اما  لغو تمام تحریم‌ها باید بخش جدانشدنی توافق نهایی باشد.

Zarif Ashton

دفتر نمایندگی دائم ایران در دفتر ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی در وین، شامگاه سه شنبه، ۱۳ مه، میزبان شام کاری محمد جواد ظریف و کاترین اشتون بود. معاونان ظریف و اشتون نیز در این شام کاری حضور داشتند.

جزئیات گفت‌وگوهای این دیدار روشن نیست. ظریف پیش‌تر گفته بود که طرفین در این ملاقات برای مذاکرات سه روزه برنامه‌ریزی خواهند کرد.

وزیر خارجه ایران در بدو ورود به وین اعلام کرد که یک هیأت «بسیار قوی» کارشناسی و یک «تیم مبرز» حقوقی همراه دارد. او گفت با اراده قاطع به اینجا آمده‌ایم، اما هم‌زمان افزود که نباید انتظار نتیجه‌ای فوری از مذاکرات را داشت.

عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، مجید تخت‌روانچی، معاون اروپا و آمریکا، حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی وزارت خارجه، و امیری و رحیمیان از معاونان سازمان انرژی اتمی، اعضای تیم هسته‌ای ایران هستند، اما مشخصات هیأت حقوقی همراه ظریف اعلام نشده است.

وزیر خارجه ایران  در تهران به خبرگزاری «ایسنا» گفته بود که طرفین صدها ساعت روی نکات مختلف فکر و بحث کرده‌اند، اما هنوز پیش‌نویسی وجود ندارد: «ولی هر توافقی که شود حتما باید در آن لغو تمام تحریم‌ها یک قسمت جدانشدنی توافق نهایی باشد.»

خبرگزاری‌های ایرانی به شکل گسترده‌ای این سفر ظریف را پوشش داده‌اند. خبرگزاری‌های اصولگرای «تسنیم» و «فارس»، نزدیک به محافل نظامی و امنیتی، حتی به صورت ویژه و لحظه به لحظه این سفر را گزارش کرده‌اند.

هم‌زمان با آغاز دور چهارم مذاکرات ایران و گروه ۵+۱، علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌المللی آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از شیوه تیم قبلی مذاکره کننده اتمی انتقاد کرد. او گفت: «آن شیوه را قبول ندارد، اما روش تیم فعلی حکایت از تجربه آنها در مذاکرات دارد و جمهوری اسلامی هم از کار خود و هم از مذاکره‌کنندگانش مطمئن است.»

حامیان شیوه مورد انتقاد ولایتی، هفته گذشته در تهران همایشی در محل سفارت سابق آمریکا در نکوهش  توافق اتمی با شعار «دلواپسیم» برگزار کردند.

کمی پیش از سخنان ولایتی، ۱۰۰ نماینده مجلس طی نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، خواستار حضور دو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای سعید جلیلی و محمدجواد ظریف در جلسه‌ غیرعلنی مجلس برای بررسی توافق ژنو شده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    هیچ پیش‌نویسی وجود ندارد، اما لغو تمام تحریم‌ها باید بخش جدانشدنی توافق نهایی باشد!!  رهبر  همه۵ +۱  را سرکار گذاشته !