ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مالک بن‌جلول، فیلمساز برنده اسکار درگذشت

مالک بن‌جلول که به خاطر مستند «در جست‌و‌جوی شوکرمن» جایزه اسکار را به دست آورده بود، به‌طور غیرمنتظره درگذشت.

مالک بن‌جلول، سینماگر سرشناس و برنده جایزه اسکار، به خاطر مستند «در جست‌و‌جوی شوکرمن» به‌طور غیر‌منتظره‌ای در استکهلم درگذشت.

مالک بن‌جلول به خاطر فیلم مستند «در جست‌و‌جوی شوکرمن» جایزه اسکار سال ۲۰۱۳ را به دست آورده بود

روزنامه «سوندسکا داگبلدت» چاپ سوئد گزارش داد که روز سه‌شنبه، ۲۳ اردیبهشت (۱۳ مه) پیکر بی‌جان مالک بن‌جلول در آپارتمانش در سوئد یافت شده است. علت مرگ این فیلمساز سرشناس هنوز مشخص نیست. او هنگام مرگ فقط ۳۶ سال داشت.

مالک بن‌جلول به خاطر فیلم مستند «در جست‌و‌جوی شوکرمن» جایزه اسکار سال ۲۰۱۳ را به دست آورده بود. او در این فیلم زندگی سیکستو رودریگز، خواننده فراموش‌شده بلوز را روایت می‌کند.

رودریگز در آمریکا خواننده‌ای بود گمنام و در دیترویت، در ایالت میشیگان آمریکا زندگی می‌کرد، اما ترانه‌های او در سال‌های دهه ۱۹۷۰ در آفریقای جنوبی شنوندگان بسیار داشت .

او در این کشور از شهرت و محبوبیت زیادی برخوردار بود، اما خودش از اقبال ترانه‌هایش در آفریقای جنوبی کاملاً بی‌خبر بود. در همان حال علاقمندان به او در آفریقای جنوبی گمان می‌کردند خواننده محبوبشان مدت‌ها پیش درگذشته است.

مالک بن‌جلول در مستند «در جست‌و‌جوی شوکرمن» زندگی سیکستو رودریگز، خواننده فراموش‌شده بلوز را روایت می‌کند

مالک بن‌جلول در مستند «در جست‌و‌جوی شوکرمن» نشان می‌دهد که چگونه عده‌ای از طرفداران سیکستو رودریگز به جست‌و‌جوی او برمی‌آیند، از آفریقای جنوبی به دیترویت سفر می‌کنند و رد او را پی می‌گیرند تا اینکه سرانجام او را می‌یابند.

رودریگرز در آن زمان در فقر و گمنامی به‌سر می‌برد و با کارهای فصلی و موقت در کارخانه‌ها زندگی‌اش را می‌گذراند.

رودریگز در سال ۲۰۰۸ به یک چهره مطرح در جهان تبدیل شد و دو آلبوم «کلد فکت»‌ و «بازگشت از واقعیت» را منتشر کرد.

مالک بن‌جلول در سال ۱۹۷۷ در جنوب سوئد از پدری الجزایری و مادر سوئدی متولد شد. او در سفرش به کیپ تاون با سرنوشت سیکستو رودریگز آشنا شد و تصمیم گرفت مستندی درباره او بسازد.

هنگام دریافت جایزه اسکار در سال ۲۰۱۳ گفت هرگز در زندگی‌اش داستانی بدان حد متأثرکننده و اثرگذار نشنیده بوده است. فیلمی هم که درباره رودریگز ساخته، بسیار متأثرکننده و اثرگذار است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.