ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل جدایی‌خواهان اوکراین را به قتل‌ متهم کرد

سازمان ملل جدایی‌خواهان هوادار روسیه در شرق اوکراین را به شکنجه و قتل‌های هدفمند متهم کرد. آمریکا نیز مجدداً روسیه را به تحریم‌ بیشتر بر سر بحران اوکراین تهدید کرد.

سازمان ملل متحد و «سازمان امنیت و همکاری اروپا» جدایی‌خواهان هوادار روسیه در شرق اوکراین را به شکنجه و قتل‌های هدفمند متهم کردند. همزمان ایالات متحده آمریکا بار دیگر روسیه را به تحریم‌های بیشتر بر سر بحران اوکراین تهدید کرد.

یکی از جدایی‌طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین

طبق گزارش «رویترز»، ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، روز جمعه (۱۶ مه / ۲۶ اردیبهشت) گزارشی ارائه کرده که طبق آن جدایی‌خواهان طرفدار روسیه در شرق اوکراین، افرادی را به شکل سازمان‌یافته ربوده، شکنجه کرده و کشته‌اند. روسیه این گزارش را دارای «انگیزه سیاسی» خوانده است.

ناظران سازمان ملل متحد گزارشی ۳۴ صفحه‌ای ارائه کرده‌اند که برای تهیه آن، وضعیت اوکراین را یک ماه، از ابتدای ماه آوریل تا ابتدای ماه مه‌، زیر نظر داشته‌اند.

سازمان ملل در مورد امنیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در روز ۲۵ مه (۴ خرداد) نیز ابراز نگرانی کرده است.

ناوی پیلای خواسته است که افراد صاحب نفوذ در میان گروه‌های مسلح شرق اوکراین، برای مهار آن دسته از نیروهای فعال در این منطقه تلاش کنند که قصد تجزیه اوکراین را دارند.

به گفته وی ناظران سازمان ملل، گزارش‌های قابل اعتمادی نیز دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهند نیروهای امنیتی دولت اوکراین مسئول ناپدید شدن بعضی از شهروندان هستند.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده است که گزارش سازمان ملل متحد «در پی توصیه‌های سیاسی برای تطهیر سران طرفدار غرب در کی‌یف»‌ است. روسیه می‌گوید: «گزارش سازمان ملل شدیدترین موارد نقض حقوق بشر از سوی مقام‌های خودخوانده اوکراینی در کی‌یف را نادیده گرفته است.»

در عین حال، دولت روسیه اتهام‌ها در مورد سهم داشتن در ایجاد بی‌ثباتی و ناآرامی در شرق اوکراین را رد می‌کند.

ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا نزدیک ورودی شبه‌جزیره کریمه (عکس از آرشیو)

در کنار گزارش سازمان ملل، ناظران «سازمان امنیت و همکاری اروپا» نیز گفته‌اند که شواهدی از سیاست تهدید و ارعاب از جانب دولت اوکراین علیه جمعیت روسی‌زبان شرق آن کشور نیافته‌اند. این سازمان نیز اتهام‌هایی مشابه با سازمان ملل علیه جدایی‌طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین مطرح کرده است.

روسیه با استدلال جلوگیری از بدرفتاری با روسی‌زبانان اوکراین استقرار نظامیان خود در نزدیکی مرزهای شرقی آن کشور را توضیح داده است.

در بحران اوکراین، باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، روسیه را بار دیگر به تحریم های بیشتر تهدید کرده است.

وی در گفت‌وگویی تلفنی با فرانسوا اولاند، همتای فرانسوی‌اش، گفته است که اگر روسیه از «رفتار تحریک‌آمیز و بی‌ثبات‌کننده» خود دست برندارد، متحمل «هزینه‌های سنگین‌تری» می‌شود.

ایالات متحده و اتحادیه اروپا پیش‌تر بر سر بحران اوکراین، تحریم‌های خود را به نزدیکان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، گسترش داده بودند.

این تحریم‌ها از جمله مسدود شدن حساب‌های بانکی و محدودیت‌های مسافرتی را دربرمی‌گرفتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.