ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار مقام‌های لیبی نسبت به احتمال کودتا

در حالی که بسیاری از مردم با اعلام یک ژنرال شورشی درحال ترک شهر «بنغازی» هستند، همزمان مقامات رسمی لیبی نسبت به خطر کودتا در این کشور هشدار داده‌اند.

خلیفه حفتر، رهبر نيروهايی که خود را «ارتش ملی ليبی» می‌خوانند، شنبه ۲۷ ارديبهشت، از شهروندان شهر «بنغازی» خواست تا پيش از آغاز دور تازه حملات علیه شبه‌نظاميان اسلامی اين شهر را ترک کنند. همزمان مقامات رسمی لیبی نسبت به کودتا در این کشور هشدار داده‌اند.

خلیفه حفتر، رهبر نيروهايی که خود را «ارتش ملی ليبی» می‌خوانند

این اعلام يک روز بعد از شديدترين درگيری‌های بنغازی در چند ماه اخير صورت می‌گیرد که به کشته‌شدن ده‌ها تن در اين شهر بندری انجاميد.

خبرگزاری رويترز گزارش داد، می‌توان برخی خانواده‌ها را مشاهده کرد که در حال جمع‌وجور کردن وسايل و دورشدن از مناطق غربی  بنغازی هستند.

روز جمعه مناطق غربی بنغازی، محل درگيری ارتش ملی ليبی (ال ان ای) به رهبری ژنرال ناراضی حفتر و شبه‌نظاميان اسلامی بود.

رهبر نيروهای ارتش ملی ليبی گفته آن‌ها به دلايل تاکتيکی و به طور موقت از بنغازی عقب‌نشينی کرده‌اند.

همزمان سخنگوی پارلمان ليبی، خلیفه حفتر را متهم به توطئه برای کودتا کرده است.

با اين حال حفتر در يک باشگاه ورزشی در «آبيار»‌، شهر کوچکی در شرق شهر بنغازی به خبرگاران گفت که «ما با نيرو بازخواهيم گشت.»

او ادامه داد که ما اين نبرد را تا رسيدن به اهداف‌مان ادامه خواهيم داد. خلیفه حفتر افزود که پارلمان و حکومت ليبی مشروعيت ندارند، چرا که موفق به برقراری امنيت نشدند.

ارتش ليبی بعد از استفاده نيروهای نظامی حفتر از يک هلی‌کوپتر منطقه پرواز ممنوع اعلام کرد

او تأکيد کرد «خيابان‌ها و مردم با ما هستند» و اکنون ارتش ملی ليبی نيروهايش را در ليبی پراکنده کرده است.

در طرابلس، نوری ابوسهمین، فرمانده ارشد نظامی و سخنگوی پارلمان ليبی در کنفرانسی خبری در تلويزيون اعلام کرد که حفتر تلاش می‌کند تا کودتایی را ترتیب دهد.

يک مقام رسمی وزارت بهداشت گفت که آمار کشته‌ها به ۴۳ افزايش پيدا کرده و بيش از ۱۰۰ تن مجروح شده‌اند.

از سوی ديگر، به روايت رهبر ارتش ملی ليبی، در اين نبرد شبه‌نظامیان اسلامی ۶۰ کشته‌ و حدود ۲۵۰ مجروح داده‌اند. او آمار تلفات ارتش ملی نيز شش کشته و ۳۷ زخمی دانست.

يکی از کارگران بيمارستانی که حداقل ۴۰ جسد را دريافت کرده، گفت: «اجساد بيشتری در حال آمدن به اين منطقه بيرون بنغازی است.»

مقامات حمل و نقل از بسته‌شدن فرودگاه بنغازی در روز شنبه خبر داده‌اند.

يک مقام مصری نيز گفته که يک خط هواپيمايی اين کشور تا بهبود وضعيت امنيت در بنغازی پروازهای خود به اين کشور را متوقف کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، ارتش ليبی بعد از استفاده  از يک هلی‌کوپتر در روز جمعه از سوی نيروهای نظامی حفتر، منطقه پرواز ممنوع اعلام کرد.

از زمان آغاز جنگ داخلی در سال ۲۰۱۱، پس از سقوط حکومت ۴۲ ساله معمر قذافی، رهبر سرنگون‌شده ليبی، اين کشور قادر به اعمال قدرت و خلع سلاح گروه‌های شورشی نشده است.

بنغازی پایگاه اصلی سازمان ناتو در حمله علیه نیروهای طرفدار معمر قذافی بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.