ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمد نوری‌زاد آزاد شد

محمد نوری‌زاد، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و روزنامه‌نگار منتقد حکومت ايران که روز گذشته دوشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه بازداشت شده بود آزاد و توسط مأموران وزارت اطلاعات به تهران منتقل شد.

محمد نوری‌زاد، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و روزنامه‌نگار منتقد حکومت ايران که روز گذشته دوشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه بازداشت شده بود، آزاد و توسط مأموران وزارت اطلاعات به تهران منتقل شد.

محمد نوری‌زاد روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه، پیش از دستگیری در حافظیه شیراز با مردم سخن گفت

به‌گزارش وب‌سایت «مجذوبان نور»٬ محمد نوری‌زاد شب گذشته پس از انتقال به تهران بار دیگر خود را از طریق مسیر زمینی به شیراز رساند تا به دیدار خانواده دراویش زندانی برود.

وی روز دوشنبه قصد ديدار با مادر فرشيد يداللهی٬ اميد بهروزی و کسری نوری، سه تن از وکلای دراويش زندانی را داشت که در راه رسيدن به منزل آن‌ها در بلوار پيرنيا شيراز به همراه پوريا نوری٬ برادر کسری نوری، بازداشت شد. کسری نوری ساعتی بعد آزاد گردید اما از محمد نوری‌زاد اطلاعی در دست نبود.

محمد نوری‌زاد دربارهه رویدادهای روز دوشنبه به سایت مجذوبان نور گفت که قصد داشته پس از ديدار با مادران دراویش زندانی به تهران بازگردد٬ اما مأموران اطلاعات با بازداشت وی می‌خواستند وی را مجبور به ترک شیراز کنند.

نوری‌زاد گفت در واکنش به اين عمل به آن‌ها گفته در صورتی‌که «پايش به تهران برسد دوباره برمی‌گردد».

وی افزود که تا انتقالش به فرودگاه تهران تلفن همراهش دست مأموران بوده و پس از آن نیز در مسیر تهران به شیراز به‌عمد تلفن همراه خود را خاموش نگه داشته است.

محمد نوری‌زاد پس از بازگشت به شيراز به ديدار مادر دراويش زندانی رفته است.

فرشید یداللهی، امید بهروزی و کسری نوری سه تن از افراد خانواده یداللهی هستند که نزدیک به سه سال است به‌دلیل دفاع از حقوق دراویش گنابادی در زندان به‌سر می‌برند.

محمد نوری‌زاد سال‌ها پیش از نویسندگان روزنامه کیهان به‌شمار می‌رفت و تا پیش از سال ۱۳۸۸ از حامیان آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران بود اما در جریان اعتراضات پس از انتخابات ریاست‌ جمهوری در سال ۱۳۸۸ به صف منتقدان حکومت پیوست. او به‌دلیل نگارش نامه‌های سرگشاده انتقادی خطاب به رهبر جمهوری اسلامی دستگیر نیز شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • قلم اژدها

    آقای نوریزاد به نیکنامی از این جهان خواهد رفت! این نکته محتاج تحقیق نیست که زبان حقگوی این آزادمرد را بهیچ وسیله نمی توان در حلقومش خفه کرد.شخصیت والای او یاد آور شخصیت جناب "حر ابن یزید ریاحی"در ماجرای جانسوز کربلاست. درد و بلایش بخورد به سر و روی کریه سردبیر *** بی اخلاق کیهان،که سابق بر این مافوق وی بوده است.