ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«بن‌بست» در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱

«بازی شکست‌خورده»، «در بن بست»،

«بازی شکست‌خورده»، «در بن بست»، «شکاف‌های مهم بین مواضع دو طرف»: این‌ها عنوان‌های مهم روزنامه‌های بین‌‌المللی پس از پایان چهارمین دور گفت‌وگوها بر سر پرونده اتمی ایران میان تهران و گروه ۱+۵ در وین بودند.

عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی، گفت‌وگوها را جدی، اما بدون پیشرفت خواند.

با این همه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت: «باید خوشبین باقی ماند.»

مذاکره‌کنندگان شش قدرت جهانی- آمریکا، فرانسه، بریتانیا، آلمان، روسیه و چین- نیز خوشبینی محتاطانه‌ای پیش از آغاز مذاکرات رسمی «وین ۴» داشتند، اما به گفته مایکل مان، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ورود به جزئیات کار را کند و مشکل کرد و بعد هم مذاکرات به بن بست رسید.

بار دیگر یک مقام آمریکایی هشدار داده است که زمان برای ادامه مذاکرات نامحدود نیست.

همزمان با مذاکرات وین گزارش سازمان ملل در مورد «گسترش برنامه تولید موشک‌های دوربرد در ایران» منتشر شد.

در تهران مخالفت‌های آشکار اصولگرایان به ویژه در مجلس کار را به جایی رساند که «ایرنا»، خبرگزاری دولتی در گزارشی نوشت مجلس تریبون فرافکنی‌های هسته‌ای است.

در همین زمان ماری هارف، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گزارش تلویزیون «العربیه» را در مورد شکست وین ۴ نادرست خواند.

اما آیا و چگونه دو طرف می‌توانند به توافق جامع دست یابند؟

آیا مخالفان رسیدن به توافق جامع هسته‌ای می‌توانند موفق شوند؟ چشم‌انداز مذاکرات چگونه خواهد بود؟

رضا تقی زاده و منصور فرهنگ، دو کارشناس در گفت‌و‌گو با «رادیو زمانه» در پاسخ به این پرسش‌ها دو نظر متفاوت در مورد بی‌نتیجگی وین ۴ ابراز داشته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • قنبر

    غرب هیچگاه با ایران روراست نبوده ونیست الآن همه کشورهای دنیا خودشان را به انواع موشکها به جز هسته ای تجیز میکنند چون جبه بازدارنگی دارد ومیتواند امنیت را در یه کشور جائدانه کند ولی غربیها با دست آویز قرار دادن این برنامه ها میخواهد استعمار جدیدی را بر علیه کشورمان ایران طراحی کند که با بی سیاستی برخی سیاستمداران توانست انجام دهد ولی استفاده اش رو چینیها وروسها بردن وخودشون هم هیچ سهمی ار این تحریمهای ظالمانه نبردن فقط مردم ایران را اذیت وزجر دادن که خدای ما مردم هم بزگ هست که چطور صدام ذلیل شد

  • داوری

    قطعنامه های شورای امنیت کاغذ پاره ای بیش نیستند، همانگونه که نتوانستند جلوی برنامه هسته ای جمهوری اسلامی را بگیرند.فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران متوقف نخواهد شد.دنیای استکباری غرب ممکن است بتواند تاخیری در برنامه های هسته ای و آنهم بصورت موقت ایجاد کند اما توان متوقف کردن آنرا نخواهد داشت.

  • faryad

    با کاغذ پاره خواندن تحریمها توسط نوچه شان احمدی نژاد ، فکر میکردند میتوانند بمب را بسازند ! ولی دیدند تحریم جدی است و تغییر تاکتیک دادند و ظریف و رفسنجانی وروحانی ... را فراخواندند تا با مذاکره و متوقف کردن موقتی غنی سازی ٬ تحریمها لغو شود بعدا دوباره بمب را بسازند! ولی اشتباه کرد ند و غرب تا نابودی همه سایتها  و موشکها تحریمها را لغو نمی کند.! چه کسی جوابگوی این بیخردیها و نابودی میلیاردها دلار میباشد؟