ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هفتمین روز اعتصاب غذای لطیف حسنی در زندان تبریز

اعظم پیرولی همسر این زندانی سیاسی به زمانه می‌گوید، همسرش در اعتراض به نقض حقوق زندانیان سیاسی و حمایت از خواسته‌های آیت مهر علی بیگلو دیگر زندانی سیاسی آذربایجان اعتصاب غذا کرده است.

لطیف حسنی زندانی سیاسی آذربایجان در زندان تبریز از هفت روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است.

لطیف حسنی

اعظم پیرولی همسر این زندانی سیاسی به زمانه می‌گوید، همسرش در اعتراض به نقض حقوق زندانیان سیاسی و حمایت از خواسته‌های آیت مهر علی بیگلو دیگر زندانی سیاسی آذربایجان اعتصاب غذا کرده است.

چندی پیش آیت مهر علی بیگلو پس از ۳۷ روز به اعتصاب غذای خود پایان داده بود.

آیت مهرعلی بیگلو (یوروش) در اعتراض به فشار نیروهای امنیتی بر خانواده‌اش، عدم موافقت با انتقال وی به شهر جلفا، محل سکونتش، و محرومیت از مرخصی دست به اعتصاب غذا زده بود.

گفته می‌شود، با انتقال آیت مهرعلی بیگلو به شهر جلفا موافقت شده، اما تاکنون اقدامی از در این زمنیه صورت نگرفته و وی کماکان در زندان تبریز به سر می‌برد.

اعظم پیرولی می‌گوید، این دو زندانی سیاسی خواسته‌های مشترکی دارند.

لطیف حسنی در تماسی تلفنی با خانواده‌اش اعلام کرده، به اعتصاب خود ادامه می‌دهد.

احکام سنگین  و اعتصاب غذای پنج زندانی آذربایجانی

لطیف حسنی در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۱ همراه با محمود فضلی، شهرام رادمهر، آیت مهرعلی بیگلو و بهبود قلی‌زاده، چهار فعال دیگر آذربایجانی بازداشت شد.

آنان که عضو کمیته مرکزی گروه «یئنی‌گاموح» هستند، هر یک به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند و پس از چند ماه تبعید به زندان رجایی‌شهر کرج، هم‌اکنون در زندان مرکزی تبریز به‌ سر می‌برند.

این پنج زندانی پیش‌تر در اعتراض به تأیید احکام خود به مدت ۲۸ روز دست به اعتصاب غذا زده بودند.

اعظم پیرولی می‌افزاید، با توجه به اعتصاب‌های پیشین، هم اکنون وضعیت جسمانی لطیف حسنی مناسب نیست.

احمد شهید، گزارشگر سازمان ملل متحد در آخرین گزارش خود از صدور احکام سنگین برای این پنج زندانی آذربایجانی انتقاد کرده بود.

طبق اعلام سازمان «دیدبان حقوق بشر» در سال ۱۳۹۲، اعضای یئنی‌گاموح، که در زبان ترکی آذری به‌اختصار «حرکت بیداری ملی آذربایجان جنوبی نوین» است، می‌گویند که‌ «بیش از یک دهه است در کنار سکولاریسم و حق خودمختاری برای آذری‌های ایران به ارتقای هویت فرهنگی و زبان آذری پرداخته‌اند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره 47

    […]  هفتمین روز اعتصاب غذای لطیف حسنی در زندان تبریز رادیو زمانه ۳ خرداد ۱۳۹۳ لطیف حسنی زندانی سیاسی آذربایجان در زندان تبریز از هفت روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است. […]