ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی لاريجانی برای هفتمين سال متوالی رئيس مجلس شد

به‌ گزارش خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)، در نشست علنی يکشنبه چهارم خرداد مجلس ايران، علی لاريجانی با ۱۸۷رأی از مجموع ۲۶۴ بار ديگر به عنوان رئيس مجلس انتخاب شد.

علی لاريجانی برای هفتمين سال پياپی به‌عنوان رئيس مجلس انتخاب شد.

به‌ گزارش خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)، در نشست علنی يکشنبه چهارم خرداد مجلس ايران، علی لاريجانی با ۱۸۷رأی از مجموع ۲۶۴ بار ديگر به عنوان رئيس مجلس انتخاب شد.

ساير نامزدهای رياست‌ مجلس يعنی احمد بخشايش اردستانی ۳۲رأی و بهرام بيرانوند نيز ۲۶رأی به دست آورد.

نمايندگان مجلس همچنين در انتخابات هيات رئيسه مجلس، محمدحسن ابوترابی‌فرد و محمدرضا باهنر را برای يک سال ديگر به عنوان نواب رئيس انتخاب کردند.

ابوترابی‌فرد با ۲۰۳رأی و باهنر با ۱۴۴رأی ازمجموع ۲۷۰ رای به ترتيب به عنوان نائب رئيس اول و دوم مجلس انتخاب شدند.

در مجلس هشتم لاریجانی توانسته بود رقيبش غلامعلی حداد عادل رئيس مجلس هفتم، را در انتخابات داخلی فراکسيون اصول‌گرايان مجلس با ۱۶۱ در مقابل ۵۰ رأی شکست دهد.

وی هم هم اکنون رئیس فراکسیون رهروان ولایت است. این فراکسیون قویترین فراکسیون اصولگرایان در مجلس نهم است. این فراکسیون با عضویت ۱۷۰ نمایندهٔ مجلس در آن توانست تمام ۱۲ کرسی هیئت رئیسه مجلس را تصاحب کند و ریاست مجلس نهم را نیز به علی لاریجانی واگذار نمود.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران بیشترین رایزنی برای کسب رأی اعتماد را با این فراکسیون داشت.

از مجموع ۲۷۶ رای اخذ شده ضرغام صادقی با ۱۹۰ رای ، محمدحسين فرهنگی با ۱۸۸ رای ، مهرداد بذرپاش با ۱۶۷ رای ، محمد دهقان با ۱۴۹ رای، عليرضا منادی سفيدان با ۱۲۹ رأی و حسين سبحانی نيا با ۱۲۰ رأی به عنوان دبيران هيات رئيسه انتخاب شدند.

با پایان این رای‌گیری آن‌گونه که پیش‌تر پیش‌بینی شده بود که وزن نمایندگان تندروی مخالف دولت در هیات رئیسه مجلس کاهش پیدا کند، چنین نشد و حتی مهرداد بذرپاش یکی از نمایندگان که منتقد جدی دولت حسن روحانی است، به ترکیب هیات رئیس راه یافت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.