ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ دو تن در کرج: احتمال ورود «سندروم تنفسی خاورمیانه» به ایران

دکتر حميد درفشی، رئيس دانشگاه علوم پزشکی البرز به روزنامه شهروند گفت احتمال ابتلای اين دو نفر به ويروس سندروم تنفسی خاورمیانه (مرس) در حال بررسی است. این ویروس به سیستم تنفسی حمله می‌کند.

هفته گذشته دو نفر به‌ دليل ابتلا به يک بيماری مشکوک در بيمارستان البرز کرج جان خود را از دست دادند.

تاکنون در عربستان سعودی به عنوان کانون اصلی اين بيماری ده‌ها تن جان خود را به دليل ابتلا به «مرس» از دست داده‌اند

دکتر حميد درفشی، رئيس دانشگاه علوم پزشکی البرز به روزنامه شهروند گفت احتمال ابتلای اين دو نفر به ويروس سندروم تنفسی خاورمیانه (مرس) در حال بررسی است.

ویروس مرس(MERS) متعلق به خانواده ویروس‌های سرماخوردگی و از خانواده کرونا ويروس است. این ویروس به سیستم تنفسی حمله می‌کند.

این بیماری سپتامبر سال ۲۰۱۲ (مهرماه سال ۱۳۹۲)  کشف شد.

از اين ويروس کشنده به عنوان «يکی از خطرناک‌ترين ويروس‌های مرگبار» نام برده می‌شود.

تاکنون در عربستان سعودی به عنوان کانون اصلی اين بيماری ده‌ها تن جان خود را به دليل ابتلا به «مرس» از دست داده‌اند اما اين ويروس به برخی ديگر از کشورها نيز وارد شده است.

تشخیص و درمان «مرس»

به گفته حميد عمادی، متخصص بيماری‌های عفونی و دانشيار دانشگاه علوم پزشکی تهران «افراد مبتلا، دچار سرماخوردگی و عفونت تنفسی ساده همراه تب، سردرد و تنگی نفس می‌شوند، به‌تدريج تنگی نفس آنقدر شديد می‌شود که بيمار به بيمارستان مراجعه می‌کند و برای مراقبت بيشتر بايد بستری شود.»

حميد عمادی افزود: «اين ويروس آن‌قدر قدرتمند عمل می‌کند که کليه‌ها را از کار می‌اندازد و برای بقای بيمار بايد حتما او را دياليز کرد.»

در همین رابطه، «رویترز» روز جمعه (پنجم اردیبهشت‌ماه) در گزارشی از طرح عربستان برای ساختن واکسن مرس خبر داد. با این حال، متخصصان به رویترز گفته بودند که خبر اجرای چنین طرحی شاید تنها جنبه تبلیغاتی داشته باشد.

به باور متخصصان، نه تنها ساختن واکسن برای ویروس مرس کار بسیار دشواری است، بلکه همچنین واکسیناسیون تمام جمعیت عربستان برای جلوگیری از این بیماری که تنها امکان تاثیرگذاری بر بخش بسیار اندکی از جمعیت را داراست، منطقی به نظر نمی‌رسد. به باور آنها، تنها راه معقول از بین بردن شرایط انتقال این بیماری از حیوانات به انسان و تلاش برای پیشگیری از آن است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    به هیچ عنوان به دیدار حاجی از مکه برگشته نروید . اگر هم ضرورتی پیش آمد ، به هیچ عنوان با او دست و روبوسی نکنید و این ویروس را بسیار جدی بگیرید .