ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه ۱۵۰ نماینده مجلس برای پیگیری رانت ۶۵۰ میلیون یورویی

گروهی از نمایندگان مجلس نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس نوشته و خواسته‌اند پرونده رانت ۶۵۰ میلیون یورویی با سرعت و دقت بیشتری پیگیری شود.

گروهی از نمایندگان مجلس در روز دوشنبه، ۵ خرداد، نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس نوشته و از کمیسیون اصل نود، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و کمیسیون اقتصادی خواسته‌اند پرونده رانت ۶۵۰ میلیون یورویی را با سرعت و دقت بیشتری پیگیری کنند.

پرونده مورد نظر به برخوداری واردکننده‌ای از اعتبار ویژه و بدون تعهد بانک مرکزی باز می‌گردد.

شرکت «سپید استوار آسیا» که ۶۰ درصد واردات نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی به ایران را در اختیار دارد، دریافت کننده این رانت و بانک مرکزی، وزارت صنعت و معدن و دولت روحانی متهم به همکاری در ارائه تسهیلات به این شرکت هستند.

خبر این موضوع را احمد توکلی، نماینده اصولگرای تهران در پنج ماه قبل اعلام کرد.

او حتی در ۲۹ اردیبهشت، با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی، دولت را به تحویل پرونده به مراجع قضایی تهدید کرد.

یک روز پس از این کنفرانس‌، رئیس بانک مرکزی در توضیح به مجلس، پرداخت این رانت به شرکت سپید استوار ‌آسیا را تکذیب کرد، ولی به‌طور تلویحی، تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه را پذیرفت. توکلی نیز از پاسخگویی بانک مرکزیی ابراز رضایت کرد.

عقب‌نشینی سریع دولت و توکلی در این پرونده، شائبه سیاسی بودن پرونده‌های فساد اقتصادی و بده‌ بستان‌ در این پروند‌ه‌ها را دامن زد.

نامه ۱۵۰ نماینده مجلس به نهادهای ذیربط برای به جریان افتادن دوباره این پرونده، پس از اعدام مه‌آفرید خسروی نوشته شده است.

به نظر می‌رسد سرنوشت متهم ردیف اول «اختلاس بزرگ»، موج جدیدی در مناقشات جناح‌های سیاسی در ایران  و پرونده‌های رانت‌خواری را دامن بزند.

در همین زمینه،  امیرعباس سلطانی،  نماینده مجلس ایران عنوان کرده که اعدام امیرخسروی، هشداری به  بابک زنجانی نیز بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    برادران لاریجانی خود از عوامل فسادند!