ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله‌های خونبار بوکو حرام به نیروهای نظامی نیجریه

در پی اعلام ارتش نیجریه مبنی بر یافتن محل اختفای دانش‌آموزان ربوده شده توسط گروه بوکو حرام، این گروه در دو حمله دست‌کم ۲۵ نفر از نیروهای نظامی نیجریه را کشت.

جنگجویان گروه بوکو حرام در حمله به یک پایگاه نظامی نیجریه و یک قرارگاه پلیس در شمال شرق این کشور دست‌کم ۲۵ نفر را کشتند.

به‌گزارش رویترز، این حمله شامگاه دوشنبه (۲۶ ماه مه / پنجم خردادماه) صورت گرفت و نیروهای امنیتی نیجریه و شاهدان عینی روز سه‌شنبه (۲۷ ماه مه / ششم خردادماه) آن را اعلام کردند.

این دو حمله در «بونی یادی» واقع در ایالت «یُب» رخ داده است. ماه فوریه گذشته بوکو حرام در این منطقه دست به یک قتل عام زد و ۵۹ نفر را کشت و یا زنده سوزاند.

به‌گفته یک شاهد عینی ساکن «بونی یادی» یک گروه از اسلامگرایان بوکو حرام از یک خودرو زرهی خارج شدند و به سوی نظامیان آتش گشودند.

دست‌کم ۱۱ نظامی، ۱۴ پلیس و دو مأمور امنیتی در جریان این حمله کشته شدند.

این شاهد عینی افزود نیروهای بوکو حرام که به‌طور معمول از کشتن غیرنظامیان ابایی ندارند در این حمله به مردم می‌گفتند فرار نکنید زیرا هدف ما فقط نیروهای نظامی است.

شورشیان بوکو حرام قرارگاه پلیس، پایگاه نظامی، یک دادگاه و مقر ابا حسن، رئیس این ناحیه را به آتش کشیدند.

همچنین دوشنبه، چهار سرباز نیجریه در حال گشت در یک کمین در ایالت «پلاتو» کشته شدند.

گروه بوکو حرام همچنان ۲۰۰ دختر دانش‌آموز را از روز ۱۴ آوريل (۲۵ فروردين‌ماه) در اسارت خود دارد.

روز دوشنبه ارتش نیجریه اعلام کرد که محل نگهداری دانش‌آموزان را یافته اما نمی‌خواهد با حمله نظامی جان آن‌ها را به‌خطر اندازد.

دیدیه باجک، سخنگوی وزیر دفاع کامرون روز سه‌شنبه گفت دولت کامرون هزاران سرباز از تیپ واکنش سریع خود را به‌همراه خودروهای زره‌پوش برای مقابله با تهدید نیروهای بوکو حرام در مرز نیجریه مستقر کرده است.

ابوبکر شیکاو، رهبر بوکو حرام چندی پیش اعلام کرد که دختران ربوده‌شده را می‌خواهد یا به‌عنوان برده بفروشد و یا آن‌ها را به ازدواج اجباری وادار سازد.

بوکو حرام ۲۲ اردیبهشت (۱۲ ماه مه) با انتشار یک فیلم ویدئویی ۱۷ دقیقه‌ای، ابوبکر شیکاو، رهبر گروه را نشان داد که می‌گوید دختران ربوده‌شده به اسلام گرویده‌اند و اگر زندانیان اسلامگرا آزاد شوند، این دختران نیز آزاد خواهند شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.