ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران «مرکز ملی مبارزه با خشونت و افراطی‌گری» تاسیس می‌کند

حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری ایران، در توئیتر خود از پیگیری برای تاسیس یک مرکز ملی مبارزه با خشونت و افراطی‌گری خبر داده است.

حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری ایران، در صفحه توئیتر خود از پیگیری برای تاسیس یک مرکز ملی مبارزه با خشونت و افراطی‌گری خبر داده است.

حمید ابوطالبی

او پیش از این نوشته بود که ایران بعد از اجلاس تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا، «سیکا»، رهبری مبارزه با تروریسم، خشونت و افراطی‌گری را بر عهده می‌گیرد.

ابوطالبی تاسیس چنین مرکزی را گام نخست ایران در رهبری مبارزه با افراطی‌گری در ‌آسیا و جهان دانسته است.

وظیفه این مرکز به تاکید ابوطالبی، شناسایی و تبیین و ترویج ابعاد تئوریک این مبارزه نزد ادیان خواهد بود: «برای اقدامات دیپلماتیک مبارزه با خشونت و افراطی‌گری و اجرای قطعنامه پیشنهادی رئیس جمهور برنامه دهد و آن را پیگیری کند.»

قطعنامه پیشنهادی ایران با موضوع «جهان علیه خشونت و افراطی‌گری» در ماه دسامبر ۲۰۱۳ در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد.

این ایده از سوی حسن روحانی در جریان سخنرانی در سازمان ملل در ماه سپتامبر ارائه شده بود و اولین طرح جمهوری اسلامی پس از هشت سال کار دولت احمدی‌نژاد بود که مورد توجه جامعه ملل قرار گرفت.

حمید ابوطالبی در توئیتر خود نوشته که کمک به تشکیل سازمان‌‌های مردم‌نهاد برای مبارزه با خشونت و افراطی‌گری در آسیا و جهان، از دیگر وظایف این مرکز خواهد بود.

در اجلاس سیکا، قطعنامه‌ای با همین مضمون ثبت شده است. ابوطالبی از جمله همراهان روحانی در این اجلاس بود.

در این اجلاس از موضوع تروریسم، به عنوان بزرگ‌ترین چالش‌ صلح و ثبات در منطقه نام برده شد.

رسانه‌های ایرانی در زمان برگزاری این اجلاس نیز از تکاپوی هیأت ایرانی برای سردمداری طرح «مبارزه با تروریسم و خشونت در آسیا» نوشته بودند.

حمید ابوطالبی در حالی پیشنهاد تاسیس مرکز ملی مبارزه با افراطی‌گری را پیگیری می‌کند که خود به دلیل مشارکت در اشغال سفارت ‌آمریکا در تهران، از تصدی نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل باز مانده و از سوی دولت آمریکا روادید نگرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Hamid

    واقعا مردم ایران افراد بی تفاوتی شده اند و یا برایشان مهم نیست کافی است دعا کنند و یا منظر یک کشور قدرتمند دیگری هستند که بیاید و اینها را بر دارد و همان فردا هم همه چیز درست شود. میدانم که خواهید گفت کنار گود نشسته و میگویی لنگش کن. ولی میبایستی بلند شد با اعصاب با مخافتهای علنی ایستادگی در مقابل زور و مامورین نظام ، پخش اعلامیه و افشای موارد خلاف حکومتی، پشتیبانی از حرکتهای یواشکی، اعتراض و ارام ارام جمع شدن و حرکات بازدارنده. بیایید و از همین امروز شروع کنیم اگر میگویند امروز روز عید و همه جا تعطیل است بر عکس رفتار کنید شمالتان را برای مدتی تعطیل کنید. خواهید دید که دوام نمیاورند

  • بهنام

    واقعا که آدم در اینجا عجب جوکهای خنده داری میشنود .

  • سروش

    عجب مسخره بازیه !خود ش افراطی ترین حکومتها در دنیا را دارد و تنها با این کلمات اجین شده افراطی گزی و شکنجه تروریسم ان وقت ...عجب مسخره بازیه