ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد عضو مجلس خبرگان از «ظلم به افغانستانی‌ها» در ايران

ابراهيم امينی، عضو مجلس خبرگان گفت: «ناديده گرفتن کارگران افغان و ديگر اتباع و رها کردن آن‌ها در مشکلات مختلف کار درستی نيست.»

آيت‌الله ابراهيم امينی، عضو مجلس خبرگان رهبری از «ظلم به کارگران افغانستانی» در ايران انتقاد کرد و گفت: «در بسياری از کشورهای خارجی، کسی که تبعه آن کشور می‌شود، مثل فرزندان آن کشور، با آن‌ها برخورد می‌شود.»

به گزارش خبرگزاری کار ايران، ايلنا، امينی افزود: « ناديده گرفتن کارگران افغان و ديگر اتباع و رها کردن آن‌ها در مشکلات مختلف مخصوصا مشکلات درمان و بيماری، کار درستی نيست.»

تخریب سکونتگاه‌های اتباع افغانستان در شیراز در سال ۱۳۸۷ خورشیدی (عکس آرشیوی)

وی گفت: «اگر اين بندگان خدا، همان‌طور که خدمت می‌کنند، خدمت نبينند، ممکن است نتايج بدی مثل فساد و فحشا و اعمال مجرمانه را شاهد باشيم.»

اين عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: «برای مثال خود من در جريان موضوعی در رابطه با يک کارگر افغان بودم، به يک کارگر افغان در حالی که سوار بر موتور به محل کارش می‌رفت، گير می‌دهند و از او گواهينامه و ديگر مدارک را می‌خواهند و به دليل اين که گواهينامه نداشت، موتورش را توقيف کردند؛ وقتی هم که اين بنده خدا برای گرفتن گواهينامه اقدام می‌کند به او می گويند به تو گواهينامه نمی‌دهيم؛ سؤال اين است که چرا به اين کارگر خوب و زحمتکش که چند برابر بيشتر از يک کارگر ايرانی کار می‌کند و مزد کمتری هم می‌گيرد، گواهينامه نمی‌دهند؟ اين بنده خدا چه کند؟ با کار خلاف خرج خود و خانواده‌اش را در بياورد؟ با مشکلاتی که هر روز برايش پيش بيايد که نمی‌تواند به سر کار برود؛ اين‌ها ظلم نيست؟»

به‌گفته مقام‌های دولتی ايران حدود سه ميليون مهاجر از افغانستان در ايران ساکن هستند که دو سوم از آن‌ها مهاجر غيرقانونی قلمداد می‌شوند.

ايران در مقابل انتقاد مدافعان حقوق پناهجويان درباره نحوه رفتار با افغانستانی‌‌ها می‌گويد برای بيش از سه دهه ميزبان خوبی برای اتباع افغانستانی بوده است.

با اين حال، مدافعان حقوق بشر با انتشار گزارش‌های متعددی از محدوديت‌ها و محروميت‌های بيش از پيش مهاجران افغانستانی‌ در ايران می‌گويند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمدی

    حرف حقیقت را گفته است ن ب عنوان اینکه من یک آفغانستانی هستم،بلکه حقیقت است.

  • nader

    مگر به ایرانی ها ظلم نمیکنند؟!