ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایش نسخه ‌بازسازی‌شده فیلم «گاو» در سینماهای فرانسه

فیلم «گاو» ساخته داریوش مهرجویی، برای نخستین بار در فرانسه به نمایش درمی‌آید. داریوش مهرجویی در جلسه پرسش و پاسخ با تماشاگران در سینما «رفله» شرکت می‌کند.

فیلم «گاو» ساخته داریوش مهرجویی، برای نخستین بار در فرانسه به نمایش درمی‌آید.

فیلم «گاو» چهارشنبه ۴ خرداد ماه (۱۴ ژوئن) در سینما «رفله»، در خیابان شامپولیون (منطقه پنجم پاریس) به نمایش درمی‌آید.

نسخه بازسازی‌شده‌ای از فیلم «گاو» ساخته داریوش مهرجویی، پس از ۴۵ سال که از اکران آن در ایران و در جشنواره فیلم ونیز می‌گذرد، اکنون برای نخستین بار در پاریس و در چند شهر دیگر فرانسه به نمایش گذاشته می‌شود.

فیلم «گاو» چهارشنبه ۴ ژوئن در سینما «رفله»، در خیابان شامپولیون (منطقه پنجم پاریس) به نمایش درمی‌آید. داریوش مهرجوئی نیز در جلسه بحث و گفت‌وگویی که پس از نمایش این فیلم در ساعت ۱۹ برگزار می‌‌شود، شرکت دارد.

پوستر فیلم «گاو» ساخته داریوش مهرجویی

در فرانسه فقط یک نسخه ۳۵ میلی‌متری از فیلم «گاو» با زیرنویس غلط وجود داشت. کپی تازه‌ای از این فیلم با زیرنویس به شکل دیجیتال تهیه شد و در اختیار پخش‌کننده فرانسوی قرار گرفت. اکنون این نسخه بازسازی‌شده در پاریس و در چند شهر فرانسه به نمایش گذاشته می‌شود.

در معرفی این فیلم بروشوری هم تهیه شده و در اختیار رسانه‌ها و منتقدان قرار گرفته است. در این بروشور، دو منتقد فرانسوی داریوش مهرجویی و غلام‌حسین ساعدی و عزت‌الله انتظامی را به مخاطبان فرانسوی‌زبان معرفی کرده‌اند. محمد حقیقت، منتقد و فیلمساز هم اهمیت این فیلم در تاریخ سینمای ایران را بازشناسانده است.

داریوش مهرجویی در سال ۱۳۴۸ فیلم «گاو» را بر اساس داستان «عزاداران بیل» اثر غلامحسین ساعدی ساخت. در این فیلم عزت‌الله انتظامی نیز بازی کرده است.

فیلم «گاو» در سال ۱۹۷۱ در جشنواره فیلم ونیز بدون زیرنویس به نمایش درآمد و با این‌حال به دلیل قدرت تصویری، بازی‌های خوب و فیلمنامه استوارش جایزه منتقدان بین‌المللی ونیز را از آن خود کرد. این فیلم در جشنواره فیلم شیکاگو هم به نمایش درآمد و جایزه هوگو نقره‌ای را نصیب عزت‌الله انتظامی کرد. این نخستین بار بود که یک بازیگر مرد ایرانی در جشنواره‌های سینمایی جایزه می‌گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.