ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو روز خونبار در نیجریه با بیش از ۱۰۰ کشته

اسلامگرایان بوکو حرام با بمب‌گذاری در یک کافه و حمله به سه روستا در شمال نیجریه بیش از ۱۰۰ نفر را در دو روز اخیر کشتند.

نیجریه دو روز خونبار را پشت سر گذاشت. در یک بمب‌گذاری و حمله به سه روستا توسط گروه بوکو حرام در شمال نیجریه دست‌کم ۱۴۰ نفر کشته شدند. این گروه با واحدهای نظامی کامرون نیز درگیر شد که طی آن ۴۰ نفر از جنگجویانش را از دست داد.

در یک بمب‌گذاری که شب یکشنبه ۱۱ خردادماه (يکم ژوئن) در شهر «موبی» واقع در شمال شرق نیجریه رخ داد دست‌کم ۶۰ نفر کشته شدند.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، ابتدا اعلام شده بود که این بمب‌ در یک زمین فوتبال منفجر شده است، اما اکنون وب‌سایت «صحرا ریپورتر» به‌نقل از شاهدان محلی نوشته این بمب‌گذاری در یک کافه و روسپی‌خانه صورت گرفته است.

احتمال دارد هدف این حمله، یک پایگاه نظامی در شهر «موبی» در نزدیکی محل انفجار بوده باشد که در آن نیروهای ویژه نیجریه برای نبرد با جنگجویان گروه اسلامگرای «بوکو حرام» مستقر هستند.

بسیاری از سربازان از مشتریان این کافه به‌شمار می‌رفتند.

«موبی» در ایالت «آداماوا» و در نزدیکی شهر «میدوگوری» همسایه «بورنو» قرار دارد. «بورنو» از مقرهای گروه بوکو حرام است.

پیش از این نیز اسلامگرایان بوکو حرام حملات خونباری را در «موبی» انجام داده‌اند.

بیش از ۴۰ کشته در حمله به سه روستا

به‌گفته رسانه‌های محلی، در ادامه حملات بوکو حرام، شامگاه روز شنبه ۱۰ خردادماه (۳۱ ژوئن) سه روستا در شمال نیجریه نیز مورد حمله قرار گرفتند و دست‌کم ۴۲ نفر کشته شدند.

به‌گزارش روزنامه «وانگوارد»، این حملات با کامیون‌های مسلح، بمب‌های بنزینی و مواد منفجره به سه روستای «قناری»، «وازارد» و «گولا» صورت گرفت.

این سه روستا در منطقه «گامبورو» از ایالت «بورنو» که با کامرون هم‌مرز است قرار دارند.

روزنامه «وانگوارد» به‌نقل از یک شاهد عینی نوشته است «تیراندازی‌های روز شنبه هفت ساعت به‌طول انجامید» و هیچ‌کس در مقابل حمله‌کنندگان ایستادگی نکرد.

نبرد سنگین در شمال کامرون

در کنار این حملات، نبرد سنگینی نیز در شمال کامرون میان واحدهای نظامی و یک گروه از بوکو حرام در گرفت که در طی آن دست‌کم ۴۰ نفر از جنگجویان بوکو حرام کشته شدند.

به‌گزارش روزنامه «پانچ» (The Punch) دولت کامرون در چند روز اخیر حضور نظامی خود را در مرز نیجریه تقویت کرد تا بتواند با نیروهای بوکو حرام مقابله کند.

آزادی سه گروگان غربی

همچنین در دو روز اخیر بوکو حرام دو کشیش ایتالیایی و یک راهبه کانادایی را که در تاریخ ۱۵ فروردين‌ماه (۴ آوريل) در شمال کامرون ربوده بود آزاد کرد.

تلویزیون دولتی نیجریه اعلام کرد که آن‌ها از طریق پایگاه نظامی «ماروا» به «یائونده»، پایتخت کامرون منتقل شده‌اند.

وزارت امور خارجه ایتالیا نیز آزادی آن‌ها را تأیید کرده است، اما هنوز روشن نیست که به‌ازای آزادی این افراد پولی پرداخت شده یا خیر.

بوکو حرام در مناطق شمالی نیجریه برای دستیابی به حکومت اسلامی می‌جنگد و در روز ۱۴آوریل (۲۵ فروردین) ۲۷۶ دختر دانش‌آموز مسیحی را به گروگان گرفت.

این گروه منطقه بزرگی را در نوار مرزی با کامرون تحت کنترل خود دارند و از آن‌جا به نقاط دیگری حمله می‌کنند.

گودلاک جاناتان، رئیس‌جمهوری نیجریه چند روز پیش در پیامی تلویزیونی «جنگ تمام‌عیار» علیه جنگجویان بوکو حرام را اعلام کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.