ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۳۷ هکتار جنگل‌ و مرتع کهگيلويه و بويراحمد در آتش سوخت

محمدرضا جهان‌آرا، مديرکل منابع طبيعی

محمدرضا جهان‌آرا، مديرکل منابع طبيعی و آبخيزداری کهگيلويه و بويراحمد گفت: «حدود ۳۷ هکتار جنگل و مرتع در منطقه حفاظت شده خامی در آتش سوخت.»

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، مديرکل منابع طبيعی و آبخيزداری کهگيلويه و بويراحمد افزود: «آتش‌سوزی يک موضوع طبيعی و معمولی است.»

وی گفت: «با توجه به بالا بودن پوشش علوفه‌ای و مرتعی استان ممکن است که يک جرقه يا ته سيگار منجر به آتش‌سوزی و خسارات جبران‌ناپذيری شود.»

جهان‌آرا آمارهايی را که رسانه‌ها از اين آتش‌سوزی منتشر کردند، «غير واقعی» خواند و افزود: «رسانه‌ها، خوراکی برای رسانه‌های بيگانه آماده کردند به‌طوری‌ که اعلام کرده بودند ۶۰ هکتار جنگل نابود شد در صورتی که چنين چيزی نبوده جنگل‌های بلوط نيز به آن شکل آسيب نديد بلکه برخی گونه‌های بادام و زالزالک ممکن است آسيب‌هايی ديده باشند اما درختان بلوط کمتر آسيب ديدند.»

موسی حسينی، فرماندار شهرستان باشت گفته بود بيش از ۶۰ هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده کوه خامی اين شهرستان در آتش سوخته است.

کوه خامی شهرستان باشت با ۲۵ هزار هکتارمساحت و با پوشش جنگل‌های بلوط، بنه، کلخنگ، ارژن، زالزالک، ارس، انواع درختچه‌ها و گونه‌های گياهی در ۱۰۰ کيلومتری ياسوج مرکز استان کهگيلويه و بويراحمد قرار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    خوب اشکال ندارد. زمین که مانده، بدهند سپاه آنجا برجهای تجاری بسازد