ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخستین سخنرانی رسمی احمدی‌نژاد پس از دوران رياست جمهوری

احمدی‌نژاد پس از ماه‌ها سکوت در مشهد سخنرانی کرد اما موضوع خاصی را مطرح نکرد. مخالفان وی این سخنرانی را نشان‌دهنده خیز وی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده می‌دانند.

نخستین سخنرانی محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران پس از حاشیه‌های بسیار برگزار شد. وی در این سخنرانی موضوع خاصی را مطرح نکرد، اما مخالفانش آن را آغازی برای حضور او در انتخابات ریاست جمهوری بعدی می‌دانند.

بسیاری، به‌ویژه طرفداران وی، انتظار می‌کشیدند احمدی‌نژاد در این سخنرانی به انتقادهایی که از وی و دولت‌های نهم و دهم شده پاسخ دهد

به‌گزارش منابع خبری ایران، محمود احمدی‌نژاد سرانجام پس از هیاهوی رسانه‌های موافق و مخالف وی شامگاه سه‌شنبه ۱۳ خردادماه، در مسجد حجت ابن‌الحسن مشهد نخستين سخنرانی رسمی خود پس از پايان دوران رياست جمهوری‌اش را انجام داد.

در حالی‌که بسیاری، به‌ویژه طرفداران وی، انتظار می‌کشیدند احمدی‌نژاد در این سخنرانی به انتقادهایی که پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی از وی و دولت‌های نهم و دهم شده پاسخ دهد، او تنها به تعریف و تمجید از آيت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران پرداخت و گفت تا آخر به «انقلاب و جمهوری اسلامی و همه ارزش‌ها و اصول آن» وفادار خواهد ماند.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، نوشته است در اين مراسم که برادر محمود احمدی‌نژاد و غلام‌حسين الهام، سخنگوی دولت دهم او را همراهی می‌کردند، يکی از شرکت‌کنندگان از احمدی‌نژاد درخواست کرد تا به سئوال‌های حاضران در اين مراسم پاسخ دهد اما وی گفت: «امشب بنای پاسخ به سئوال نداريم.»

با این حال در این مراسم وظیفه پاسخگویی کوتاه به مخالفان دولت‌های احمدی‌نژاد را غلام‌حسین الهام برعهده گرفت و گفت در دولت‌های نهم و دهم «مشکلات مردم حل و اميد به عدالت احيا شده ‌است.»

وی انتخابات ریاست جمهوری دهم در سال ۸۸ را «انتفاضه عدالت» نامید و افزود کسانی که به تخطئه آن می‌پردازند، «بقايای فتنه‌ای هستند که می‌خواهند خاکستر کوته‌بينی برخی منحرفين از خط و آرمان امام را کنار زده و فتنه حذف اين آرمان‌های متعالی را شعله‌ور کنند.»

سخنگوی دولت دهم گفت: «اين حرکت نه به عقب برمی‌گردد و نه منحرفين با غبار بر اين عينک شفاف توان توقف آن را خواهند داشت.»

«سخنرانی احمدی‌نژاد؛ خیز او برای انتخابات بعدی است»

سایت‌ها و منابع خبری ایران در روزهای اخیر محمود احمدی‌نژاد را زیر ذره‌بین برده و خبرهایی در مورد وی و اطرافیانش منتشر می‌کردند.

در این خبرها آمده بود که محمود احمدی‌نژاد از اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر پیشین و یار دیرین‌اش جدا شده و برادرش داود احمدی‌نژاد که در دوره آخر ریاست جمهوری‌اش از وی دور شده بود، اکنون به وی نزدیک شده است.

آیا احمدی‌نژاد به فکر انتخابات ریاست جمهوری آینده است؟

همچنین گفته می‌شد که نزدیکی دو برادر به دلیل دوری محمود احمدی‌نژاد از حلقه آن‌چه مخالفان وی «جریان انحرافی» می‌نامند و رهبر آن را مشایی می‌دانند، صورت گرفته است.

داود احمدی‌نژاد در این‌باره گفته است: «به برادرم گفتم تا مشايی و اطرافيانش را دور نريزی، ما نيستيم. البته همين ديروز شنيدم که اين‌ها را ريخته دور و مشايی و (حمید) بقايی را دک کرده است.»

حمید بقایی از مسئولان پیشین وزارت اطلاعات ایران بود که در دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد ابتدا رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سپس دبیر «شورای عالی مناطق آزاد کشور و ویژه اقتصادی» و در نهایت معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری شد.

این در حالی است که علی‌اکبر جوانفکر، مشاور محمود احمدی‌نژاد، جدايی وی از مشایی را تکذيب کرده اما گفته است مشایی دیگر از سیاست کنار کشیده است.

داود احمدی‌نژاد همچنین گفت: «احتمال کانديداتوری برادرم در انتخابات رياست جمهوری آينده، خيلی زياد است.»

احمد خورشيدی، پدر داماد احمدی‌نژاد نيز گفته است اين احتمال وجود دارد که احمدی‌نژاد به‌عنوان نامزد رياست جمهوری  در دوره آينده مطرح شود.

سایت‌های مخالف احمدی‌نژاد گفته‌اند اطرافیان وی برای پیشبرد موضوع نامزدی احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری آینده طرح جداسازی مشايی و نیروهای موسوم به «جریان انحرافی» را مطرح کرده‌اند.

«استقبال سرد» یا «استقبال گرم»

سخنرانی شامگاه سه‌شنبه ۱۳ خردادماه محمود احمدی‌نژاد در مشهد بازتاب‌های متفاوتی نیز در سایت‌ها و منابع خبری جناح‌های مختلف در ایران داشت.

«ميدان ۷۲»، وب‌سايت متعلق به طرفداران احمدی‌نژاد، نوشت محل سخنرانی احمدی‌نژاد و حياط مسجد و خيابان‌های اطراف آن از جمعيت مردم پر شده بود.

سايت «تدبير» که از مخالفان احمدی‌نژاد است نیز در گزارشی از «استقبال کم از رئیس دولت نهم و دهم» در مشهد خبر داد و نوشت: «محمود احمدی‌نژاد پس از مدت‌ها سکوت سرانجام در مشهد سخنرانی کرد. سخنرانی که نه جنجالی بود و نه آن‌گونه که طرفداران احمدی‌نژاد می‌گویند مورد استقبال قرار گرفت.»

این‌که احمدی‌نژاد با این سخنرانی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده خیز برداشته یا خیر، هنوز روشن نیست، اما می‌توان گفت رئیس‌جمهوری پیشین ایران با وجود گریز از پاسخ به سئوال‌های مختلف درباره عملکردش، سکوت چندین ماهه خود را شکسته است.

حواشی سخنرانی احمدی‌نژاد در مشهد ـ فیلم از سایت «آپارات»:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Maziyar

    احمدی نژاد مردی که کشورمان را تا مرز نابودی پیش برد!

  • بهنام

    توهم ...توهم ...توهم و باز هم توهم . ....همه دچار توهمات شدید و لاعلاج هستند و فقط مرگ میتواند آنها را از توهم و خود بزرگ بینی و غرور و نخوت خارج سازد .

  • nasim

    وقتی مدیر جهانی تقلب و فساد و دروغ بجای محاکمه به شورای مصلحت نظام منصوب شود! حالا هم باید بفکر ۸ سال دیگر ریاست جمهوری و تور خانوادگی بسراسر دنیا بیفتد!