ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کلمه «تغلب» در سخنان آیت‌الله خامنه‌ای «تقلب» منتشر شد

سایت «تابناک» نوشته است بیشتر رسانه‌ها در بازتاب سخنان روز چهارشنبه ۱۴ خردادماه آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، «اشتباه لفظی» کرده و کلمه «تغلب» را به اشتباه «تقلب» نوشته‌اند.

سایت «تابناک» نوشته است بیشتر رسانه‌ها در بازتاب سخنان روز چهارشنبه ۱۴ خردادماه آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، «اشتباه لفظی» کرده و کلمه «تغلب» را به اشتباه «تقلب» نوشته‌اند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای در مراسم سالگرد مرگ آیت‌الله خمینی

به‌نوشته «تابناک» علی خامنه‌ای در سخنان خود به‌مناسبت سالگرد مرگ آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران گفته بود: «هيچ قدرت و غلبه‌ای در مکتب امام که از تغلب و از اعمال زور حاصل شده باشد، مورد قبول نيست... آن قدرتی که از انتخاب مردم به‌وجود آمد، اين محترم است. در مقابل آن نبايد کسی سينه سپر بکند، در مقابل او کسی نبايد قهر و غلبه‌ای به کار ببرد که اگر يک چنين کاری کرد، اسم کار او فتنه است.»

«تقلب» و «فتنه» کلماتی هستند که پس از دهمین دوره انتخابات مناقشه‌برانگیز ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ بیشتر مطرح شدند.

مخالفان، حکومت را به «تقلب» متهم می‌کردند و رهبر جمهوری اسلامی نیز همچنان از اعتراض‌های خیابانی آن زمان به‌عنوان «فتنه» یاد می‌کند.

تابناک افزوده است: «سخنان رهبری در مورد غيرقابل قبول بودن تغلب به معنای غلبه کردن و پيروزی با زور در مشروعيت حکومت و اقتدار است، بيشتر رسانه‌ها به جای کلمه تغلب از کلمه تقلب استفاده کرده‌اند که به نظر می‌رسد ناشی از نزديک بودن تلفظ آن‌ها است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Samad

    داوری جان شاد زی ولی میلیاردها دلار پول مگر دارایی های ایرانی هاست که این چنین حواله کارهای بیهوده می فرمایید؟ میلیاردها دلار، پولی است که خرج سر شاخ کردن حزب الله با اسراییل و سپس بازسازی جنوب لبنان شد، خرج تهیه جهیزیه برای بینوایان آفریقا می شود، خرج دادن خسارت از دارایی های ضبط شده ی ایران به هر کس و ناکسی است که در دنیا در اثر انفجاری ترقه ای چیزی بمیرد، خرج خانه سازی برای محرومان کشور نفت خیز ونزوئلا می شود، خرج ستاد های تخریب و بازسازی سوریه می شود، خرج پر کردن جیب دله دزدهای با و بی نام و نشان در ایران می شود و بنا به فرموده اخبار این موضوعات را کش نمی دهند. خیر بودجه ی آمریکا برای این کارها صرف نمی شود. اگر هم بنیادهای حامی سیاستهای راست ، چپ ویا میانه هزینه ای می کنند از اهدا کننده های ذیعلاقه جمع کرده اند و از پول مالیات شهروندان و منبعی نیست که به مردم تعلق داشته باشد. بالاخره یادمان باشد که ایران امروز دوست نداشتنی ترین کشور جهان شناخته شده و همه از برکت پرگویی ها و لاف در غربت زدن رهبران ایران است. یک نفر هم در بیرون از مرز های کم رنگ شده ی ایران به فرمایشات رهبران ما گوش نمی دهد که بخواهیم تاثیری بر افکار عمومی دنیا داشته باشیم.

  • داوری

    از اینکه سخنان شفاف و روشنگر ایشان، دشمنان و مغرضان کشور جمهوری اسلامی ایران را آشفته و سرآسیمه می کند نمی توانم خوشحالی خود را پنهان نمایم.بخصوص آنجا که استراتژی و اهداف آمریکا را در مدیریت جهانی برملا می سازد و آمریکائیها با میلیاردها دلار پول و هزینه، افکارعمومی را نمیتوانند منحرف نمایند.

  • بهنام

    آورین آورین . کار کار دشمن خارجیست . فقط دشمن ...دشمن ... دشمن ... از هر هزار کلمه ای که از این مغز تهی بیرون می تراود نهصد تای آن کلمه دشمن است . البته همه دیکتاتورها و زورگویان جهان به شدت به یک دشمن خارجی فرضی نیاز دارند تا بتوانند اعمال خود را توجیه نمایند و علی خامنه ای هم از این قاعده مستثنی نیست .

  • Majid

    "هیچ قدرت و غلبه‌ای در مکتب امام که از تغلب و از اعمال زور حاصل شده باشد، مورد قبول نیست… آن قدرتی که از انتخاب مردم به‌وجود آمد، این محترم است." چند نکته: ۱- قدرت و غلبه هرگز و هیچگاه از «تغلب» (که  تا به امروز ابدأ به معنای غلبه نمودن بکار برده نشده) و از اعمال زور حاصل نمیشود. بلکه همچون  شخص ایشان که از فرط کهولت و پیری حتی نمیتواند در هنگام حرافی خود ارتعاش بی اختیار لبهایش را به کنترل درآورد از قدرت باتون و چماق و حصر و حبس و شکنجه و اعدام و زورگویی و اعمال زور در خدمت پاسدار و بسیجی  استفاده کرده و امر برش مشتبه شده که معظم است و رهبر منتخب مردم. ۲- مکتب امام یکی دیگر از آن وسایلی است که ایشان و سپاه پاسدارش به تقلب از برای تغلب (غلبه نمودن) بر مردم و بر کشور استفاده میکند.  ۳- ایشان چگونه از احترام گذاشتن به انتخاب مردم سخن میگوید در حالی که خود منتخب مردم نبوده و به رای مردم احترام نگذاشته و با حصر در آوردن دو نفر از منتخبین شورای نگبهان و پیروان مکتب امام بدون محاکمه و اثبات  جرمی مضحکه ای از انتخابات و احترامات به راه انداخته است. ۴- و قدرت واقعی را فقط و فقط خالق انسان و خالق عالمیان صاحب است و قدرت بخشدن به بشریت تنها و تنها از سوی اوست و نه از جانب مردم. اما چون خامنه ای از خدا غافل است از روی نوشته ای که دیگری برایش نوشته و تابناک مفسر آن است طوطی وار میخواند و خود هم نمیداند که تقلب را با ق مینویسند و تغلب را با غ. جل الخالق.

  • Neda

    اخوندیسم !

  • Samad

    ایشان اگر بجای استفاده از زبان مغلق معرب عهد قاجار از الفاظ جاری استفاده کنند دیگر لازم نیست که برای هر سخنرانی او بیانیه و تفسیر و تعبیر صادر شود ولی واضح است که این ادبیات را برای نشان دادن سواد خود به آن میلیونها ایرانی بیسواد و کم سواد، گم کردن مقاصد در ملحفه ی سخن، بازگذاشتن جای تفسیر بعدی برای گفته های بی سر و ته و بالاخره به رسم آخوند بودن خود به کار می گیرد. مهمترین نکته ی سخنرانی او به زبان ساده این بود که موسوی و کروبی نباید در مقابل قدرت چیره اصولا عرض اندام و اعتراضی می کردند . راستی این واژه ی آخوندی فتنه هم ماجرایی دارد. در کجای قانون و شرع "فتنه" به عنوان جرم مطرح شده؟ معیار تشخیص آن چیست؟ چه مقدار از سینه باید در مقابل قدرت "مشروع" سپر شده باشد تا فرد فتنه گر محسوب شود؟ آیا جنسیت افراد هم در این مورد موثر است؟ اگر این آخوند بجای این همه حروف علّه یک کلام بگوید من می خواهم حرف اول و آخر را در این کشور بزنم می میرد؟