ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وکيل خانواده ستار بهشتی: رأی دادگاه بدوی به ما ابلاغ نشد

گيتی پورفاضل، وکيل خانواده ستار بهشتی اعلام کرد که نه پدر و مادر ستار بهشتی و نه وی به عنوان وکيل پرونده از رأی دادگاه بدوی اطلاعی ندارند و رأی به آن‌ها ابلاغ نشده است.

گيتی پورفاضل، وکيل خانواده ستار بهشتی اعلام کرد که نه پدر و مادر ستار بهشتی و نه وی به عنوان وکيل پرونده از رأی دادگاه بدوی اطلاعی ندارند و رأی به آن‌ها ابلاغ نشده است.

ستار بهشتی در آبان‌ماه ۹۱ در بازداشتگاه پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی (فتا) کشته شد.

گیتی پورفاضل ضمن اعلام این خبر به کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران گفت: «فقط يک اس‌ام‌اس برای من فرستاده شده که در آن نوشته شده، پرونده متهم قتل ستار بهشتی به شعبه ۱۴ دادگاه تجديد نظر استان تهران فرستاده شده است. همين.»

ستار بهشتی کارگر وبلاگ‌نویسی بود که در آبان‌ماه ۹۱ در بازداشتگاه پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی (فتا) کشته شد.

پرونده مرگ ستار بهشتی پس از یک دوره دورانی رسیدگی قضائی منجر به صدور کیفرخواست با اتهام قتل شبه‌عمد برای یکی از ماموران پلیس فتا شد، ولی با اعتراض وکیل‌ خانواده ستار بهشتی پرونده به دادگاه عمومی فرستاده شد و این دادگاه در نهایت نظر دادستانی مبنی بر شبه‌عمد بودن قتل ستار بهشتی را تأیید کرد.

دادگاه مأمور انتظامی متهم به قتل ستار بهشتی سه‌شنبه ۱۹ فروردین‌ماه سال جاری برگزار شد اما پدر و مادر ستار بهشتی و وکیلشان در اعتراض به روند رسیدگی به این پرونده در جلسه دادگاه شرکت نکردند.

گیتی پورفاضل در آن زمان گفته بود پدر و مادر ستار بهشتی معتقد به عمدی بودن قتل فرزندشان هستند و با توجه به این‌که قصد دریافت دیه ندارند در جلسه دادگاه شرکت نکردند.

وکيل خانواده ستار بهشتی همچنین به کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران گفت: «تصور من اين است که حکم دادگاه بدوی ديه و يا چند سال حبس برای متهم بوده است و متهم نيز حالا به حکمش شکايت کرده است.»

وی تأکید کرد: «خانواده ستار به من اعلام کردند که آن‌ها به هيچ‌وجه زير بار ديه نخواهند رفت و ديگر پرونده را دنبال نمی‌کنند. افکار عمومی خودش می‌تواند در اين پرونده داوری کند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Samad

    پیشنهاد می دهم آسیب دیدگان اقدامات ضد بشری در ایران از طریق وکلای خارجی در دادگاه های بین المللی از حکومت ایران شکایت کنند بلکه از محل دارایی های بلوکه شده ی ایران به آنها غرامت پرداخت شود. امروزه هر کس در هر جای دنیا به دلیل هر نوع انفجاری مرده باشد شکایتی می کند و از این اموال غرامت می گیرد. کانون مدافعان حقوق بشر می تواند این رویه را حمایت کند