ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توفان ملخ زیان‌های میلیونی در استان هرمزگان به بار آورد

محمد احمدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشاگرد، از خسارت بیش از یک میلیارد ریالی به کشاورزان این منطقه در پی حمله‌ ملخ‌های صحرایی خبر داد.

محمد احمدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشاگرد، از خسارت بیش از یک میلیارد ریالی به کشاورزان این منطقه در پی حمله‌ ملخ‌های صحرایی خبر داد.

عکس آرشیوی

بنا بر گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، وی در این مورد گفت: «حمله‌ ملخ‌های صحرائی به ۴۰ هتکار از مراتع و نخیلات در روستاهای اکبرآباد، کهورکان، دازکان و میحان بخش گافر و پاراموند بیش از یک میلیارد ریال به کشاورزان این منطقه خسارت وارد کرده است.»

او با اشاره به بی‌سابقه بودن این اتفاق در بشاگرد افزود: «این حادثه با خوردن برگ درختان و نخیلات، موجب کند شدن عمل فتوسنتز در گیاهان می‌شود که بر روی رشد و باردهی سال آینده درختان و نخیلات تأثیر بسزایی دارد و امکان خشک شدن درختان ونخیلات نیز وجود دارد.»

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشاگرد در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا یادآور شد: «با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه‌ خسارت‌دیده و با همکاری شبکه‌ بهداشت و درمان و مردم این روستاها، همه‌ باغ‌ها و نخیلات سمپاشی شد تا بتوان از بروز هر حادثه‌ احتمالی در آینده جلوگیری می‌کند.»

هجوم ملخ‌ها یک هفته قبل در بشاگرد رخ داد. در پی این واقعه، چندین هکتار از مراتع و نخیلات آن که مورد حمله ملخ‌های صحرایی بوده‌اند، سمپاشی شده‌اند.

بشاگرد از شهرستان‌های استان هرمزگان است و طبق سرشماری سال ۱۳۹۰ بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.