ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کنشگران کارزار لگام به اعدام غلامرضا خسروی اعتراض کرد

کنشگران کارزار«لغو گام به گام اعدام (لگام)» با انتشار بیانیه‌ای به اعدام غلامرضا خسروی سوادجانی در ایران اعتراض کردند.

کنشگران کارزار«لغو گام به گام اعدام (لگام)» با انتشار بیانیه‌ای به اعدام غلامرضا خسروی سوادجانی در ایران اعتراض کردند.

غلامرضا خسروی، زندانی سیاسی ۱۱خردادماه ۱۳۹۳ در زندان رجایی‌شهر کرج اعدام شد

غلامرضا خسروی، زندانی سیاسی متهم به همکاری با «سازمان مجاهدین خلق ایران»، در حالی که حکم قطعی خود را گرفته بود با اتهام تازه «محاربه با خدا» روبه‌رو و به اعدام محکوم شد. وی ۱۱خردادماه جاری در زندان رجایی‌شهر کرج اعدام شد.

کنشگران کارزار «لگام» روند محاکمه مجدد غلامرضا خسروی را «غیرقانونی» خوانده و نوشته‌اند: «با استناد به قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ نيز، اين اعدام دارای ابهام و ايرادات قانونی جدی است.»

آن‌ها افزوده‌اند: «حکم اعدام صادره به استناد ماده ۱۸۶ قانون سابق بوده که به صورت کلی هوادار گروه‌ها را نيز مشمول حکم محاربه می‌دانست، اما در قانون جديد صرفا افرادی که دست به سلاح می‌برند محارب به شمار می‌آيند ومشمول احکام اعدام می‌گردند.»

به‌گفته کنشگران کارزار «لگام»، «قاضی اجرای احکام موظف بوده است پيش از اجرای حکم اعدام، اين تغيير را لحاظ کرده و پرونده را جهت بررسی مجدد و اعمال تخفيف به دادگاه صادرکننده حکم ارسال دارد.»

آن‌ها از این‌که مقام مسئول به «وظيفه قانونی» خود عمل نکرده و حتی با تعجيل در اجرای اين حکم راه را برای پيگيری خانواده و وکلا نيز مسدود کرده است، ابراز تأسف کرده‌اند.

در پایان این بیانیه اعضای کارزار لغو گام به گام اعدام (لگام) ضمن اعتراض به تداوم اجرای احکام اعدام، اعدام غلامرضا خسروی را به شدت محکوم کرده و خواهان رسيدگی به تخلفات و جرائم مقامات قضائی مسئول در اين پرونده شدند.

بابک احمدی، سيمين بهبهانی، جعفر پناهی، علی‌رضا جباری، فريبرز رئيس‌دانا، نسرين ستوده، اصغر فرهادی، نرگس محمدی، فريده مرادخانی، اسماعيل مفتی‌زاده، محمد ملکی و محمد نوری‌زاد، اعضای کارزار لغو گام به گام اعدام (لگام) هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.