ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افشای بدهی ۷۰ هزار میلیارد تومانی «حلقه احمدی‌نژاد»

احمدی‎نژاد طی ۸ سال مسئولیت خود بارها تهدید کرد که فهرست بدهکاران بانکی و مافیای اقتصادی را منتشر می‌کند. حال مشارکت مدیران دولت او در این فسادها آشکار شده است.

احمدی‎نژاد طی ۸ سال مسئولیت خود بارها تهدید کرد که فهرست بدهکاران بانکی و مافیای اقتصادی را منتشر می‌کند. حال روشن شده که مدیران دولت او در این فسادها مشارکت داشته‌اند.

چند روز پس از آن‎که یکی از نمایندگان مجلس گفت «نگران است که افشای فهرست مفاسد اقتصادی جامعه را با شوک اجتماعی روبرو کند»، فهرست بدهی‎ها و تخلفات اقتصادی گروهی از مدیران دولت احمدی‎نژاد منتشر شد.

اردیبهشت ماه امسال سخنگوی دولت از ارسال فهرست بدهکاران بانکی به قوه قضائیه خبر داد. سخنگوی قوه قضائیه نیز آمادگی این نهاد برای پیگیری مطالبات بانک‎ها را اعلام کرد.

مقام‎های دولتی و قوه قضائیه در واکنش به درخواست خبرنگاران برای افشای فهرست بدهکاران، آن را محرمانه خواندند.

اسحاق جهانگیری در جمع دانشجویان دانشگاه شاهد گفت: «دولت بدون شعار و هیاهو به دنبال مبارزه با مفاسد اقتصادی است.»

اردیبهشت‎ماه امسال، خبرگزاری فارس جزئیات بیشتری از فهرست بدهکاران بانکی منتشر کرد و به نقل از یک منبع آگاه نوشت که مطالبات معوق بانک‎ها بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است.

بر اساس گزارش فارس، ۱۸ نفر از بدهکاران بانکی، مبلغی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی معوق دارند. چند روز پس از این گزارش، هفته‎نامه صدا که به دولت نزدیک است، به صورت اختصاری یکی از بدهکاران بانکی بزرگ را با ۲۰۰۰ میلیارد تومان بدهی بانکی معرفی کرد و از اراده دولت برای پیگیری این پرونده خبر داد.

پاکدست‎ها در صدر بدهکاران

احمدی‎نژاد در هشت سالی که در راس قوه مجریه ایران قرار داشت، بارها تهدید کرد که فهرست بدهکاران بانکی و مافیای اقتصاد ایران را منتشر خواهد کرد. اما آن‎چه که از دولت او به جای مانده است، پرونده‎های فساد اقتصادی متعددی است که با مشارکت مدیران دولتی صورت گرفته است.

در فهرست بدهکاران بانکی منتشر شده در رسانه‎ها، نام ۹ مدیر دولت احمدی‎نژاد به چشم می‎خورد که بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان بدهی بانکی دارند. صدرنشین فهرست بدهکاران بانکی، اسفندیار رحیم مشایی با ۸۹۰۰ میلیارد تومان بدهی است.

بدهی بانکی بابک زنجانی ۷۰۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

پس از او بابک زنجانی با ۷۰۰۰ میلیارد تومان بدهی قرار دارد. سخنگوی قوه قضائیه روز دوشنبه ۱۹ خرداد از مرحله نخست واگذاری اموال بابک زنجانی به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

در این فهرست نام دانشگاه تازه تاسیس محمود‎ احمدی‎نژاد نیز به چشم می‎خورد. در نخستین روزهای آغاز به کار دولت حسن روحانی، اکبر ترکان از مشاوران ویژه رئیس‎جمهوری از واریز مبلغ ۲۴۰۰ میلیارد تومان از خزانه به حساب دانشگاه ایرانیان خبر داد.

در این فهرست بدهی این دانشگاه ۱۲۰۰ میلیارد تومان عنوان شده است.

معمای اعدام مه‎آفرید

در نخستین روزهای خردادماه، چند روز پس از حضور دادستان کشور در مجلس، مه‎آفرید خسروی بدون اطلاع قبلی به خانواده‌اش اعدام شد.

وکیل او چند روز پیش از اعدام موکلش به خبرگزاری مهر گفته بود که مه‎آفرید خسروی نامه‎ای خصوصی به رهبر جمهوری اسلامی ایران نوشته است.

اگر چه جزئیات این نامه تا به حال افشاء نشده است، اما انتشار فهرست بدهکاران بانکی و حضور پررنگ مدیران دولت پیشین در این فهرست، می‎تواند دلیل اعدام زودرس خسروی را روشن‎تر کند.

در دادگاه رسیدگی کننده به پرونده گروه آریا بارها نام برخی از مدیران دولتی که در این فهرست قرار دارند به میان آمد، اما در نهایت تنها دو مدیر بانکی و دو مدیر وزارت‎خانه‎های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت محکوم شدند.

در این فهرست نام مجموعه شرکت‎های گروه امیرمنصور آریا با سه هزار میلیارد تومان بدهی به چشم می‎آید.

این در حالی است که سخنگوی قوه قضائیه و وکیل مه‌‏آفرید خسروی از تسویه بدهی‎های این مجموعه خبر داده‎اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مجلس پس از سی و هفت سال جمهوری اسلامی و فساد های گسترده در کشور + گزارشات فساد، اختلاس و دزدی بهمراه لینک های مربوطه

    […] افشای بدهی ۷۰ هزار میلیارد تومانی «حلقه احمدی‌نژاد» […]

  • سی و چهار سال علی خامنه ای و ارثیه فسادهای میلیاردی که بر جای گذاشته است + فهرست و لینک های مربوط به فساد و اختلاس و دزدی ها

    […] افشای بدهی ۷۰ هزار میلیارد تومانی «حلقه احمدی‌نژاد» […]

  • قوه قضائیه و لیست پرونده های فساد، اختلاس و دزدی هائی که هرگز رسیدگی نمی شوند + فهرست و لینک مربوط به اختلاس ها

    […] افشای بدهی ۷۰ هزار میلیارد تومانی «حلقه احمدی‌نژاد» […]

  • Samad

    برادران صفایی فراهانی هم خود از آن انسانهای شریفی هستند که اصلاً دستی در فساد نداشته و ندارند. ایشان با این حرفها استیفای حقوق ملت نمی کنند بلکه طلب سهم می فرمایند. بعد از سی سال تازه سر از البفای زبان اینها در آورده ام اعوذ بالشیطان من الشیعیان

  • hamid

    صفایی فراهانی در این گفت‌وگو به درآمدهای نفتی ایران در سال‌های پیش و پس از برقراری نظام "جمهوری اسلامی" در ایران نیز اشاره می‌کند. او می‌گوید: کل درآمدهای نفتی کشور از سال ۱۳۳۲ تا ۱۳۵۷ کمتر از ۱۳۰ میلیارد دلار بود. این درآمد در طول هشت سال دوره ریاست جمهوری ‌هاشمی نیز کمتر از ۱۳۰ میلیارد دلار بود و در هشت سال دولت خاتمی نیز به حدود ۱۵۷ میلیارد دلار رسید.!! او می‌افزاید، اما زمانی که این اعداد را با درآمد ۷۵۰ میلیارد دلاری فروش نفت در هشت سال دولت احمدی‌نژاد قیاس می‌کنیم، این سئوال مطرح می‌شود که در طول این مدت با درآمدی چنین بالا، عملا چه اتفاقی در کشور افتاد؟!!! به گفته صفایی فراهانی «واقعا باید پاسخ داده شود که ۷۵۰ میلیارد دلاری که در خلال هشت سال نصیب کشور شد، نزد چه کسانی است؟ در کجا هزینه شد؟ اگر می‌گویند این پول صرف کشور و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بزرگ شده، بگویند کدام پروژه‌ها؟

  • بهنام

    از خامنه ای و احمدی نژاد فاسدتر و ریا کارتر در جهان وجود ندارد . بدبخت آن نوچه های فریب خورده ای که زیر بیرق این مفسدین سینه چاک میدهند . این بازیها را در این هشت سال راه انداخته بودند و در پشت پرده به غارت و چپاول ثروث مردم ایران مشغول بودند . جالب اینجاست برای اینکه مواضع رهبر پوشالی در باره احمدی نژاد که به عنوان بزرگترین اشتباه تاریخی یک رهبر بی تدبیر در تاریخ ثبت گردید ، باعث بی آبروئی بیشتر وی نگردد ، اکنون هیچ بر خوردی با احمدی نژاد نمیکنند و او را به حال خود رها کرده اند و جرات برخورد با او را ندارند . البته دلایل پشت پرده دیگری هم وجود دارد ، من جمله اینکه باند فاسد احمدی نژاد و اطاق فکرشان در این هشت سال تا توانسته اند مدارک غیر قابل انکاری از وزارت اطلاعات و دیگر نهادهای امنیتی و اطلاعات سپاه قاچاقچیان پاسدار بر ضد سران حکومت و جنایات آنها جمع آوری کرده و آنها بسیار از این مسئله وحشت دارند که اصرار در گیریهای بین جناحی خودشان به بیرون درز پیدا نموده و اندک آبروی باقیمانده را بر باد دهد و زمینه سقوطشان را زودتر از پیش فراهم نماید . به هر حال این تنها ملت مظلوم ایران است که باید تاوان حماقتها و خودخواهیهای رهبر پوشالی و دیگر جنایتکاران حکومتی را بپردازد و حق هیچ اعتراضی هم ندارند و امیدوارم ملت ایران با درک و شعور و خرد جمعی زمینه را برای مبارزه و سقوط این جنایتکاران ضد بشری فراهم نموده و با اتحاد و خود باوری و اعتماد به نفس و پرهیز از بی تفاوتی به خواسته های قانونی و مشروع خود دست پیدا کنند .

  • farid

    ستار بهشتی کارگر ساده را بخاطر چند کلمه انتقادی مچاله کردند تا کسی جرات اعتراض به فساد سرتاپا گرفته شان نکند!

  • hasani

    بی خانمانی کارگر ایرانی از صفحه فیس بوک محمدرضا عالی پیام www.youtube.com/watch?v=5DEEh0UgObo

  • Samad

    اعداد و ارقام اینقدر بزرگ هستند که گویا زبان همه ی ایرانی ها بند آمده. این دستاورد نظام مقدس اسلامی باید در کتاب رکورد های گینس ضبط شود. انتشار این خبرها تتمه ی روحیه ی ایرانی ها را در هم خواهد شکست و سستی و بی عاری را به اوج می رساند. اگر آرزو کنیم در چاه های نفت را تا اطلاع ثانوی گل بگیرند کم حق نداریم. این دلواپسان منافع ملی و یا اسلام و انسانیت دقیقاً الان کجا هستند؟ کشورهای توسعه یافته که خود را قطب عالم مدرن و انسانمدار می دانند با کدام مجوز اخلاقی قصد دارند با نظامی به این حد فاسد معامله کنند و بر سر امنیت آن کنار بیایند؟