ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مواجهه مثبت جمهوری اسلامی با آمریکا بر سر برنامه اتمی

رادیو زمانه چشم‌انداز مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب را برای دستیابی به توافق جامعه را با دو کارشناس در پاریس و گلاسگو به بحث گذاشته است.

برچیدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران از موضوع‌های گفت‌و‌گوی دوجانبه نمایندگان جمهوری اسلامی و ایالات متحده آمریکا بود که روزهای دوشنبه و سه شنبه ( ۱۹ و ۲۰ خرداد / ۹ و ۱۰ ژوئن) در ژنو برگزار شد.

عباس عراقچی (وسط): فضای گفت‌و‌گوها مثبت و سازنده بود

پنج دیپلمات ارشد آمریکا در مذاکرات جدید ژنو شرکت داشتند. ویلیام برنز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و جیک سالیوان، مشاور ارشد اوباما که سال پیش در مذاکرات با نمایندگان جمهوری اسلامی نقش محوری داشتند، همراه با وندی شرمن، مسئول مذاکرات اتمی آمریکا با ایران و هلگا اشمیت، دیپلمات آلمانی و معاون کاترین اشتون در دیدار آمریکا و ایران در ژنو حاضر بودند.

عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه وعضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، در پایان مذاکرات روز نخست گفت فضای گفت‌و‌گوها که چند ساعت طول کشید، «مثبت و سازنده» بود. وی همچنین گفته بود پس از دیدار با طرف آمریکایی با روسیه، فرانسه، انگلیس و آلمان هم گفت‌و‌گو‌هایی صورت می‌گیرد.

قرار است هفته آینده مذاکرات ایران با ۱+۵ بر سر توافق جامع هسته‌ای ادامه یابد.

اما وضعیت پرونده هسته‌ای ایران چگونه است؟

آیا در حال حاضر، آمریکا حاضر است تحریم‌های یک‌جانبه خود را علیه ایران لغو کند؟

رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی تلاش کردند موضوع گفت‌و‌گوهای رسمی و علنی ایران و آمریکا را بزرگ جلوه ندهند. آیا این دیدار بااهمیت بود؟

نقش روسیه در گفت‌و‌گوهای هسته‌ای پیش رو چه خواهد بود؟

این پرسش‌ها را «رادیو زمانه» با مهران مصطفوی، استاد دانشگاه در پاریس و رضا تقی‌زاده، کارشناس سیاسی در گلاسگو در میان گذاشته است.


 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    عراقی : همه مذاکرات مثبت ! => نتیجه منفی !

  • farid

    توافق جامع هسته‌ای؟! چندین سال مذاکره بخاطر مذاکره وقت کشی کردند.!! حالا ظاهرا یا باید علیرغم صرف میلیاردها دلار پول مردم زهر را کامل بخورند و یا منتظر تحریمهای شدیدترباشند!