ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برزیل: گاز اشک‌آور، چند ساعت قبل از آغاز جام جهانی

در روز آغاز جام جهانی فوتبال در برزیل، در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات و اعتصاب بر پا بود و پلیس با گاز اشک‌آور با معترضان برخورد کرد.

در روزی که جام جهانی فوتبال در برزیل و در شهر سائوپائولو آغاز می‌شود، نیروهای پلیس چند ساعت قبل از سوت آغاز نخستین مسابقه بین برزیل و کرواسی در این شهر، با گاز اشک‌آور با تظاهرات معترضان برخورد کردند.

در سائوپائولو چند ساعت پیش از آغاز نخستین مسابقه بین برزیل و کرواسی پلیس با معترضان درگیر شد

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، جام جهانی فوتبال پنج‌شنبه (۲۲ خرداد/۱۲ ژوئن) بر بستری از اعتصابات و تظاهرات آغاز می‌شود که می‌تواند بزرگترین رویداد ورزشی همتای بازی‌های المپیک را مختل کند.

در شهر سائوپائولو پلیس ضدشورش به گروهی ۶۰ نفره از معترضان گاز اشک‌آور و نارنجک‌های صوتی شلیک کرد. معترضان در اطراف یک ایستگاه مترو تجمع کرده و شعار «جام جهانی برگزار نخواهد شد»، سرداده بودند.

یک گزارشگر شبکه سی‌ان‌ان آمریکا نیز در جریان این تظاهرات به‌دلیل شلیک گاز اشک‌آور به‌طور سطحی زخمی شد.

معترضان قصد داشتند بلوار بزرگ منتهی به «آرنا کُرینتیانس» محل برگزاری مراسم گشایش جام جهانی را مسدود کنند.

در مراسم گشایش جام جهانی ۱۲ تن از رهبران کشورهای جهان و بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل شرکت خواهند داشت.

بیش از یک میلیارد نفر در ۲۰۰ کشور جهان این مراسم را که حدود ۲۵ دقیقه به‌طول خواهد انجامید، به‌طور مستقیم از تلویزیون‌های خود تماشا می‌کنند. پس از این مراسم نخستین دیدار این دوره از مسابقات برگزار خواهد شد.

از آغاز روز پنج‌شنبه فراخوان به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی در ۱۲ شهر اصلی محل برگزاری مسابقات در شبکه‌های اجتماعی اعلام شد.

در «بلو هوریزونته» شعبه‌های بانک‌ها و مغازه‌ها از ترس تخریب حفاظ‌هایی برای خود ایجاد کردند.

ساعاتی قبل از آغاز جام جهانی فضای عمومی در سائوپائولو و اطراف ورزشگاه سالسائو فوتبالی شده بود

در «ریو دو ژانیرو» دو تظاهرات، یکی صبح پنج‌شنبه در مرکز شهر و دیگری بعد از ظهر در ساحل کوپاکابانا، نزدیک به محل برگزاری جشن فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) برنامه‌ریزی شده بود.

اعتصاب‌کنندگان فرودگاه «کارلوس ژوبیم ـ گالئوم» ریو دو ژانیرو برای لحظاتی راه‌های اصلی منتهی به ترمینال‌ها را بستند و سبب ایجاد ترافیک و از دست دادن پروازهای گروه‌هایی از مردم شدند.

در شهر «ناتال» واقع در شمال شرق برزیل اعتصاب اتوبوس‌ها موجب ایجاد صف‌های طولانی انتظار در این شهر شد.

این اعتراضات ممکن است به همان شکلی که در ماه ژوئن ۲۰۱۳ در جریان برگزاری جام کنفدراسیون‌ها به‌شکل گسترده‌ای سازماندهی شد، در طول جام جهانی نیز تکرار شود.

با این حال چند ساعت قبل از آغاز جام جهانی و دیدار نخست میان برزیل و کرواسی فضای عمومی در سائوپائولو و اطراف ورزشگاه سالسائو فوتبالی شده بود.

در مرکز تجاری ریو دو ژانیرو تقریبا همه، از کارمندان اداره‌ها تا کارگران پخش‌کننده مواد غذایی پرچم زرد و سبز برزیل و پیراهن‌های فوتبال ملی را در دست و بر تن داشتند.

شهروندان برزیل، کشوری که فوتبال در آن همچون یک مذهب است، نخستین پیروزی تیم ملی کشورشان را در ورزشگاه سالسائو انتظار می‌کشند. رسانه‌های برزیل صبح پنج‌شنبه از آغاز جام جهانی سخن می‌گفتند.

پیروزی روز نخست تیم ملی برزیل موج رو به افزایش شور و شوق در سراسر این کشور را بیشتر خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.