ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض‌ها به جام جهانی فوتبال ادامه دارد

غذا می‌خواهیم، نه فوتبال

جام جهانی فوتبال پنج‌شنبه ۲۲ خرداد (۱۲ ژوئن) در حالی آغاز شد که شهروندان برزیلی معترض به هزینه برگزاری این مسابقات به خیابان‌ها آمدند. پلیس ضد شورش برزیل مقابل معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

جام جهانی فوتبال پنج‌شنبه ۲۲ خرداد (۱۲ ژوئن) در حالی آغاز شد که شهروندان برزیلی معترض به هزینه برگزاری این مسابقات به خیابان‌ها آمدند. پلیس  ضد شورش برزیل مقابل معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرد. 

تظاهرات‌ها در شهرهای  ریودوژانیرو و سائوپائولو همچنان ادامه دارد. هنرمندان خیابانی دیوارهای این شهرها را با شعارها و تصاویری که فیفا و مقامات برزیل را سرزنش می‌کنند، نقاشی کرده‌اند.  بیشتر  اعتراض‌های جنبه اقتصادی دارد و دولت را محکوم می‌کنند که نیازهای شهروندان برزیل  را فراموش کرده است. 

معترضان و پلیس برزیل در سائو پائولو و ریودوژانیرو باهم درگیر شدند. سازمان عفو بین‌الملل  پلیس برزیل را به  استفاده بیش‌ازحد از خشونت در مقابل تظاهرکنندگان محکوم کرده است.

تظاهرکنندگان به هزینه‌های جام جهانی معترض‌اند و می‌گویند ۱۱ میلیارد هزینه‌های این مسابقات باید خرج خدمات اجتماعی، بهداشت عمومی و آموزش می‌شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Maziyar

    مردم برزیل باید بدانند که درآمدهای ناشی از جام جهانی فوتبال فراتر از مبلغ فوق خواهد بود در کشوری که خود را پایگاه فوتبال جهان میدونه چرا کسی نیست که توضیح مختصری براشون بده؟!