ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«نظريه‌های روان‌شناسی با منابع اسلامی سنجیده خواهند شد»

عباس پسنديده، نویسنده کتابی اسلامی در مورد «شادکامی» گفت آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی توصیه کرده نظريه‌های روان‌شناسی نیز با منابع اسلامی سنجیده شوند.

عباس پسنديده، نویسنده یک کتاب اسلامی در مورد «شادکامی» گفت آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی توصیه کرده است که نظريه‌های روان‌شناسی نیز با منابع اسلامی سنجیده شوند.

عباس پسندیده، متخصص روانشناسی با رویکرد اسلامی، نويسنده کتاب «الگوی اسلامی شادکامی»

به‌گزارش خبرگزاری فارس، عباس پسنديده، نويسنده کتاب «الگوی اسلامی شادکامی» گفت در دیدار با رهبر جمهوری اسلامی، وی توصيه کرده است که «نه تنها بايد نظريه‌های روان‌شناسی را با منابع اسلامی سنجيد، بلکه مبتنی بر مباحث اسلامی ايده‌ها و موضوعات جديدی که در منابع اسلامی هست را مدنظر باید قرار داد.»

پسندیده همچنین افزود در اين ديدار بحث بر سر این بود که در کارهای بين رشته‌ای در روان‌شناسی و اسلام «خلاء روش در استفاده از منابع دينی» وجود دارد.

به‌گفته وی اسلامگرایان در «دارالحديث» به اين دانش دست پيدا کرده‌اند و نحوه استفاده از منابع دينی را در دانش روان‌شناسی می‌دانند.

عباس پسندیده گفت: «نظريه‌هايی که در روان‌شناسی وجود دارند وقتی با منابع اسلامی سنجيده می‌شوند، آن منابع اسلامی به ما نشان می‌دهند که مثلاً اين نظريه نظريه درستی نيست و نظريه کاملش به‌گونه ديگری هست و ممکن است حرف جديدی در اين زمينه داشته باشيم.»

این نویسنده اسلامی همچنین تأکید کرد: «روان‌شناسی ارتباط با خداست و کاملاً با نظريه روان‌شناسان غربی در رابطه با خدا متفاوت است يا الگوی اسلامی شادکامی که کاملاً يک نظريه جديدی درباره شادکامی است با نظريه غربی‌ها متفاوت است.»

در سال‌های اخیر رهبر جمهوری اسلامی دستور داد تا رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه‌ها مورد تجدیدنظر قرار گیرند و «اسلامی» شوند.

وی گفت رشته‌های علوم انسانی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند، «غربی» است. در پیوند با این نظر، در چندین دانشگاه‌ ایران رشته‌های علوم انسانی یا تغییر کردند یا حذف شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند عادی

    الگوی اسلامی شادکامی یعنی دست زدن با صدای *** مداح شکم گنده در اعیاد مورد نظر آقایان. موسیقی طرب انگیز است رقص غیر اخلاقی است خندیدن بلند سبک است لباس شاد جلف است آرایش بی عفتی است رابطه با جنس مخالف بی ناموسی است موی بلند ریسمان شیطان است ....... و کلا دهان ملت آسفالت است

  • Samad

    من با توجه به مقتضیات بومی در علوم تولید خارج موافقم. ولی همه ی ما می دونیم این کار یعنی اینکه ما تحقیقات و دانشی در مورد مسایل بومی داشته باشیم. مثلا اگر بدونیم شکل بدن ایرانی ها چیه لوازم بهتری برای اونها تولید می کنیم که مطابق شکل بدن اروپایی ها یا چینی ها نباشه و آسیب به بدن ماها نزنه ولی ما در خیلی از رشته ها نه علم بومی داریم و نه عالمش رو. کی می خواد اینا رو با هم بسنجه؟ ما کجا دانش فروید و یونگ و ... رو داریم که حالا بخواهیم از این کارا بکنیم؟ البته طرز کار اینها رو می دونم. دوتا روانشناس و دو تا آخوند رو می ذارن کنار هم تا این برای اون ترجمه کنه و اون هم به سبک آخوندی با سفسطه یه چیزایی رو رد کنه و یه خزعبلاتی از حدیث و روایت و توهمات به جاش بذاره. شایدم برای ایران بومی یعنی همین و نباید امیدهای واهی داشت.

  • بابک

    الگوی اسلامی شادکامی ! 35 است که سیاست اسلامی و اقتصاد اسلامی و .... اسلامی را تجربه کردیم. اکنون مانده روانشناسی اسلامی و شادکامی اسلامی ! اینها را هم تا تجربه کنیم .... پول نفت خام و سرمایه ها و دارایی های نجومی ملت است بی حساب و بی نظارت و بی مسئولیت در دست شما ، شادکامی اسلامی بکنید. خاک بر سر بسجی ها و امت حزب اله حاضر در صحنه که آلت سرکوب ملت خود شده اند و بهره اش را شما می برید