ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرجعیت شیعه در عراق خواستار مقابله با داعش شد

در کنار خواست مرجعیت شیعه در عراق برای مقابله با داعش، مقامی ایرانی در مصاحبه با «رویترز» همکاری ایران با آمریکا را برای مقابله با نیروهای داعش منتفی ندانست.

روز جمعه، ۲۳ خرداد‌ماه، نماینده آیت الله سید علی سیستانی، مرجع تقلید شیعیان در عراق به‌دنبال پیشروی‌های پیکارجویان داعش در بخش‌هایی از این کشور، خواهان مقابله با آن‌ها شد.

نیروهای گروه داعش

بنا بر گزارش رسانه‌های عراق نماینده این فقیه ۸۳ ساله نیروهای نظامی و امنيتی آن کشور و همچنین مردم را به مقابله با نیروهای گروه داعش، «دولت اسلامی عراق و شام»، فراخوانده است.

آیت‌الله سیستانی پیش‌تر نیز در پی تصرف بخشی‌هایی از عراق توسط داعش، پیامی صادر کرد که در آن آمده بود: «‫مرجعیت در عراق با نگرانی شدید تحولات امنیتی اخیر در استان نینوا و مناطق همجوار آن را دنبال می‌کند.»

وی در پیوند با اقدام‌های گروه داعش افزوده بود:‌‌ «[مرجعیت] بر این اساس بر وحدت کلمه حکومت عراق و همه مسئولین سیاسی کشور و تقویت هر چه بیشتر تلاش‌ها در مقابله با تروریسم و فراهم ساختن حمایت کامل از شهروندان در برابر شرارت‌های تروریسم تآکید می‌کند.»

آیت‌الله علی سیستانی

طبق گزارش شبکه تلویزیونی «السومریه‌نیوز» شیخ عبدالمهدی كربلائی، نماينده آيت‌الله سيستانی در نماز جمعه ۲۳ خرداد ماه در شهر کربلا گفته است، تمام کسانی که «قادر به حمل سلاح» هستند، باید برای مقابله با «تروریست‌ها» اقدام کنند.

وی در این مورد اظهار داشت: «کسانی که قادر به حمل اسلحه و مبارزه با تروریست‌ها هستند، برای دفاع از کشور و مردم خود، داوطلب پیوستن به نیروهای امنیتی شوند.»

نماینده مرجع تقلید شیعیان در عراق به وضعیت «بسیار خطرناک» آن کشور اشاره کرد و گفت که «همه طایفه‌های عراق» در معرض حمله نیروهای داعش قرار دارند و باید با این پیکارجویان مقابله شود.

همزمان یک مقام ایرانی با اشاره به درگیری‌های عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» همکاری ایران با آمریکا را برای مقابله با نیروهای داعش منتفی ندانسته است. وی گفته است: «ما می‌توانیم با همکاری آمریکایی‌ها به شورش‌ها در خاور میانه پایان بدهیم.»

نیروهای سنی‌مذهب داعش در هفته‌های اخیر توانستند با حمله‌های سریع خود بخش‌هایی از شمال عراق را به تصرف درآورند و در حال حاضر قصد در اختیار گرفتن بغداد، پایتخت، را دارند.

آن‌ها پیش‌تر از جمله شهر بزرگ موصل را تصرف کرده بودند.

هدف نیروهای داعش از درگیری‌ها، تأسیس حکومت اسلامی در عراق و سوریه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • omid

    حکومت فاسد مالکی که تحت الحمایه تهران است عامل جنگ داخلی میباشد.

  • بهنام

    جنگ بین شیعیان و اهل سنت دارد به لحظات حساسی می رسد . جنگی که به آن تقدس مذهبی بخشیده اند و عده ای فریب خورده از هر دو طرف برای هیچ و پوچ کشته میشوند . بدبختانه در این میان خونهای بسیاری ریخته خواهد شد و برنده اصلی آمریکا و انگلیس هستند که خود عامل ایجاد اینگونه اختلافات بوده و برای تسلط هر چه بیشتر بر منابع نفتی و گازی خاورمیانه چاره ای جز این فتنه گریها ندارند .