ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیروزی هلند بر اسپانیا، «بی‌مانند و به‌یادماندنی»

در مورد پیروزی پرگل هلند بر اسپانیا رادیو زمانه با فریدون شیبانی کارشناس فوتبال گفت‌وگو کرده است.

«بی‌مانند و به‌یادماندنی»، این تیتر بزرگ روزنامه ورزشی فرانسه «اکیپ» بود در روز بعد از پیروزی بزرگ پنج بر یک هلند برابراسپانیا، قهرمان جهان و برنده دو دوره جام قهرمانی اروپا. روزنامه ورزشی اسپانیا «مارکا» نیز با تیتر بزرگ به رنگ سیاه در مورد باخت تیم این کشور نوشت: «تحقیر جهانی»

شادی بازیکنان هلندی و لویس فان خال مربی آن‌ها از گلزنی‌ها در برابر اسپانیا

مسابقه جمعه شب نخستین شگفتی بزرگ جام جهانی بیستم بود که نارنجی‌پوش‌های هلندی که این بار آبی پوشیده بودند به وجود آوردند. اسپانیا تنها تیمی است که دو جام جهانی را با شکست آغاز می ‌کند.

در جام جهانی ۲۰۱۰ برابر سوئیس یک برصفر و این بار برابر هلند با پنج گل خورده و تنها تیمی است که پس از شکست در بازی نخست چهار سال پیش قهرمان شد.

این نتیجه دوستداران تیم ملی اسپانیا را ناامید کرد، تیمی که بدترین نتیجه اش در تاریخ جام جهانی به سال ۱۹۵۰ می‌رسد، بازی روی زمین برزیل و شکست شش بر یک برابر برزیل .

بازی جمعه شب ۱۳ ژوئن در نیمه نخست متعادل بود تا آنکه یک پنالتی روی دیه‌گو کوستا را، ژابی آلوسو به دروازه هلند فرستاد: یک بر صفر به سود اسپانیا. فرستادن یک توپ بلند از عمق زمین با شیرجه تماشایی رابین فان پرسی گل مساوی بازی بود در دقیقه ۴۳.

در نیمه دوم جشنواره تهاجمی هلندی‌ها به را ه افتاد. روبن و یارانش در میانه خط دفاعی غیرقابل تشخیص اسپانیا و اشتباهات کاسیاس ۴ گل زدند: دو گل درخشان ارین روبن مهاجم بایرن‌مونیخ. یک گل دیگر فان پرسی و یک گل ورای نتیجه پنج بر یک را رقم زد.

اسپانیا باید چهارشنبه ۱۸ ژوئن با شیلی در یک بازی سرنوشت ساز گروه ب روبرو شود. وینسنت دل بوسکه، مربی اسپانیا پس از شکست سنگین برابر هلند گفت:‌ «کسی به تنهایی مسئول این شکست نیست، همه اشتباه کردیم. هنوز شانس داریم برای رفتن به دور بعدی . پیروزی در برابر شیلی اجباری است.»

شیلی در نخستین بازی خود برابر استرالیا سه بر یک برنده شد. این پیروزی به شیلیایی‌ها اجازه می‌دهد به مکان دوم گروه ب فکر کنند، آن هم پس از شکست سنگین اسپانیا برابر هلند .

استرالیا یکی از نمایندگان قاره آسیا با قدرت بدنی و نظم تیمی مغلوب بازیکنان تکنیکی شیلی از جمله آلکسی سانچز بازیکن بارسلونا و ویدال شدند که ظرف دو دقیقه دو گل زدند.

روز شنبه ژاپن دیگر تیم برگزیده آسیا با ساحل عاج دیدار می‌کند و باید منتظر نخستین دیدار ایران روز دوشنبه ۱۶ ژوئن باشیم برابر نیجریه.

روز یکشنبه دو مدعی دیگر قهرمانی، انگلیس و ایتالیا دیدار می‌کنند آرژانتین و بوسنی دو تیم گروه ایران و نیز فرانسه و هوندوراس، و همچنین سوئیس و اکوادور نیز در برابر هم به زمین می‌روند.

اما در مورد دیدار هلند و اسپانیا رادیو زمانه با فریدون شیبانی، کارشناس جهانی فوتبال، در هلند گفت‌وگو کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.