ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنج نفر از فعالان محيط زيست همچنان در بازداشت هستند

پنج نفر از فعالان محيط زيست آذربايجانی که در جريان تجمع ۲۰خردادماه جاری بازداشت شده بودند، همچنان در زندان مرکزی تبريز نگهداری می شوند.

پنج نفر از فعالان محيط زيست آذربايجانی که در جريان تجمع ۲۰ خردادماه جاری بازداشت شده بودند، همچنان در زندان مرکزی تبريز نگهداری می شوند.

تجمع روز سه‌شنبه ۲۰خردادماه در تبریز

به گزارش اويان نيوز، اکبر ابول‌زاده، عبدالله نوری، نيما عباس‌پور، وحيد ولی‌زاده و ميرياسين سيدحسينی پنج نفری هستند که همچنان در بازداشت به‌سر می‌برند.

مقام‌های قضايی اين فعالان را به دليل شرکت در تجمع اعتراضی به «اجتماع و تبانی» عليه نظام متهم کردند.

در اين تجمع ۱۴ نفر ديگر نيز بازداشت شدند که با سپردن وثيقه آزاد شده‌اند.

عصر روز سه‌شنبه ۲۰ خردادماه شماری از شهروندان و فعالان آذربايجانی در اعتراض به «بی‌توجهی مسئولان به خشک‌شدن درياچه اورميه» در ميدان آبرسان تبريز تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در حال حاضر روند خشک شدن درياچه اروميه شتاب بيشتری گرفته است، به‌طوری که بيش از ۹۳ درصد آب آن خشک شده و تنها هفت درصد از اين تالاب بين‌المللی باقی مانده است.

در صورت خشکی کامل درياچه اروميه، دست کم پنج ميليون نفر مستقيماً تحت تأثيرات منفی آن قرار می‌گيرند، در حالی که جمعيتی که غيرمستقيم و در استان‌های ديگر، آسيب خواهند ديد، بسيار بيشتر از اين تعداد خواهد بود.

توفان نمک در استان‌های همجوار و بيابانی شدن آن مناطق، افزايش پديده‌ شن و ماسه‌های روان، شيوع انواع بيماری‌ها، توليد کانون‌های ريزگرد، خروج حيات وحش از منطقه و همچنين غيرقابل استفاده شدن پوشش گياهی برای گونه‌های جانوری از تأثيرات خشک شدن درياچه بر اقليم مناطق اطراف است.

با بحرانی شدن وضعيت درياچه اروميه و روند رو به نابودی آن، دولت ايران با تأخيری چند ساله اقدام به تشکيل ستادی با نام «ستاد احياء درياچه اروميه» کرده است.

خشکی درياچه اروميه از اواخر دهه ۱۳۷۰ خورشيدی آغاز شد و در دهه ۱۳۸۰ و به‌ويژه در پنج سال گذشته به اوج خود رسيد.

معصومه ابتکار، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ايران روز دوشنبه ۱۵ ارديبهشت‌ماه، با اشاره به بحران درياچه اروميه گفت اگر منابع آب موجود به درستی مديريت شود می‌توان در يک بازه زمانی منطقی، درياچه اروميه را احيا کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • به‌گزارش خبرگزاری فارس، حمید چیت‌چیان روز یکشنبه ۲۵خردادماه (۱۵ژوئن) صبح امروز در شهرستان بناب به وضعیت دریاچه ارومیه پرداخت و گفت: «نباید

    […] پنج نفر از فعالان محیط زیست همچنان در بازداشت هستند […]

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره 50

    […]  پنج نفر از فعالان محیط زیست همچنان در بازداشت هستند رادیو زمانه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ پنج نفر از فعالان محیط زیست آذربایجانی که در جریان تجمع ۲۰ خردادماه جاری بازداشت شده بودند، همچنان در زندان مرکزی تبریز نگهداری می شوند. […]