ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شعارنویسی و پخش اعلامیه عليه بهاييان در یزد

افراد ناشناس در شهر يزد علیه بهاییان اعلاميه پخش کردند و بر روی دیوار خانه‌هایشان شعار نوشتند.

افراد ناشناس در شهر يزد علیه بهاییان اعلاميه پخش کردند و بر روی دیوار خانه‌هایشان شعار نوشتند.

شعارنویسی بر در خانه‌های بهاییان در یزد

به‌گزارش هرانا، وب‌سایت مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، این اقدامات شامگاه پنج‌شنبه ۲۲خردادماه که برابر با عيد ميلاد امام دوازدهم شيعيان بود، صورت گرفته است.

اعلامیه علیه بهاایان در یزد

اعلاميه علیه بهاییان بر روی در منازل، بعضی خودروهای متعلق به شهروندان بهايی و ديوارهای بعضی اماکن و کوچه‌ها نصب شده بود.

همچنين بر روی ديوارهای منازل برخی از شهروندان بهايی نیز عبارات توهين‌آميز نوشته شد.

پس از انقلاب اسلامی در ایران، فشارهای مداوم دولتی بر جامعه بهایی یزد و شهرهای اطراف آن به شدت افزایش یافته است.

اخراج صدها خانواده بهایی از این شهر و مصادره اموال آن‌ها؛ تخریب اماکن بهایی از قبیل قبرستان‌ها، عبادتگاه‌ها و باغ‌های میوه؛ بازداشت بهاییان؛ تهدید دانش‌آموزان و اخراج ده‌ها دانشجوی بهایی از جمله فشارهایی است که در این سال‌ها به بهاییان یزد وارد شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهرام

    اقلیت بهائی در ایران 170 سال است که از دست ما شیعیان بیشترین صدمات و لطمات را تحمل کرده است. آدمی شرم میکند توی صورت یک همشهری بهائی خود نگاه کرده و دم از دین و مذهب و رئوفت و برد باری اسلامی بگوید. در اخبار خواندم که بسیاری از افراد بهائی در زندان هستند و از کار رسمی و تحصیلات عالیه محروم. حتی به قبرستانهای آنها رحم نشده است و اکثر آنها تخریب گشته اند. مورخان نوشته اند " وقتی کورش کبیر بابل را فتح کرد هنگامي كه او از ارابه اش پياده شد و از پله هاي معبد هرمي شكل بالا رفت ابراز احساسات انبوه مردم فضا را آكنده كرد شايد احساساتي نه از شوق ديدار بلكه فريادي به درخواست بخشش داشتند. معمولا فرمانرواي شكست خورده متحمل مرگي كشيده و دردناك مي شد، به زنان تجاوز مي شد و آن نيك بختاني كه از دم تيغ مي جستند به بردگي برده شده و شهر نيز غالبا به كام آتش سپرده مي شد، اين رسم هميشگي فاتحان بود. او شروع كرد با كاري كه تا آن زمان هرگز در جايي شنيده نشده بود، او ستايش كرد مردوك خداي بابليان را، پس از آن در يك دم فرمان داد تا درهاي زندان ها را بر روي صدها هزار برده بابلي بگشايند كه در ميانشان بيش از صد هزار يهودي يافت مي شدند كه شصت سال در بابل اسير بودند، او فرمان داد كه هر كس در ستايش خداي خود آزاد است و در هر كجا كه مي خواهد زندگي كند، آري اين بود فرمان انقلابي كورش بزرگ، بنيانگذار امپراطوري پارس. اين رويداد گسستي تاريخي را در رسم هميشگي فاتحان به جاي گذاشت كه دو بار از آن در تورات ياد شده است." 2500 سال پیش چنین فرمانروا و چنین خوی خوش و چنین رسم و مرامی داشتیم ببینید این انقلاب 35 ساله با ما چه کرده است؟