ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفارت بريتانيا در ايران بازگشايی می‌شود

روزنامه فايننشال تايمز خبر داد که لندن سفارت خود را در تهران بازگشايی می‌کند.

روزنامه فايننشال تايمز خبر داد که لندن سفارت خود را در تهران بازگشايی می‌کند.

حمله «دانشجویان بسیجی» به سفارت بریتانیا در آذرماه سال ۱۳۹۰

روزنامه «شرق» چاپ تهران به نقل از روزنامه فايننشال تايمز افزوده بازگشايی سفارت لندن در تهران امروز سه‌شنبه ۲۷ خردادماه با صدور بيانيه‌ای رسمی توسط ويليام هيگ، وزير خارجه بريتانيا اعلام می‌شود.

به نوشته اين روزنامه، سفارت لندن در تهران پس از بازگشايی، صدور ويزا برای اتباع ايرانی را از  سر نخواهد گرفت و ايرانيان برای سفر به بريتانيا همچنان بايد ويزا را از سفارتخانه‌های بريتانيا در کشورهای همسايه دريافت کنند.

قطع رابطه ديپلماتيک ايران و بريتانيا پس از آن اتفاق افتاد که در آذرماه ۱۳۹۰ خورشیدی گروهی از «دانشجويان بسيجی» به ساختمان سفارت بريتانيا و همچنين اقامتگاه کارکنان اين سفارتخانه در باغ قلهک يورش بردند و با تخريب ساختمان و بيرون ريختن مدارکی که عمدتاً مدارک کنسولی مردم عادی بود، خشم خود را نسبت به تصميم لندن مبنی بر تشديد تحريم‌ها اعلام کردند.

پس از اين اتفاق، دولت بريتانيا همه کارمندان سفارت خود از ايران را فراخواند و کارمندان سفارت ايران را نيز از لندن اخراج کرد.

همچنين هر ۱۵ عضو شورای امنيت سازمان ملل متحد نيز در بيانيه‌ای حمله به سفارت بريتانيا در تهران را محکوم کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.